سید حسن نصرالله : هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی با پاسخ مواجه خواهد شد

سه شنبه 4 مرداد 1401 - 10:12:35
سید حسن نصرالله : هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی با پاسخ مواجه خواهد شد

تهران - الکوثر : «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از زمان جنگ تموز تا امروز، دشمن اسرائیلی متوجه شده است که هرگونه اقدام علیه لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حزب الله گفت: ما قدرت هدف قرار دادن منافع دشمن را داریم. همه میادین گازی دشمن در تیررس هستند و مسئله فقط کاریش نیست.

سید حسن نصرالله اعلام کرد هیچ هدف اسرائیلی در دریا یا خشکی وجود ندارد که برای موشک های دقیق و نقطه زن مقاومت قابل دسترسی نباشد.

وی گفت: مسئله کاریش و قانا نیست بلکه ما به دنبال گرفتن حق خود از همه حقوق نفتی و گازی لبنان هستیم.

سید مقاومت تاکید کرد: اگر دشمن در ماه سپتامبر استخراج گاز از کاریش را آغاز کند بی تردید پاسخ خواهیم داد و دشمن به مشکل برخورد خواهد کرد.

وی افزود: هدف خود را در موضوع میادین نفت و گاز تعیین کرده ایم و با هر ابزار لازم به آن خواهیم رسید.

به اسرائیل اجازه استخراج نفت و گاز را نمی‌دهیم

سید مقاومت گفت: مردم لبنان مطمئن باشند که حزب الله قدرت بازدارندگی دارد و تا زمانی که به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز ندهند به اسرائیل اجازه استفاده از این ثروت را نمی‌دهیم حتی اگر به جنگ ختم شود. اگر جنگ شود با اعتماد به خداوند حزب الله در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد. اگر جنگ رخ دهد ممکن است جنگی منطقه ای درگیرد و به حزب الله و اسرائیل محدود نشود.

وی گفت: ما اقدامات خود را درباره میدان کاریش نه با دوستان سوری هماهنگ کردیم و نه با برادران ایرانی. اقدام ما فقط در حزب الله مورد بحث قرار گرفت. ما متحدان خود را در جریان نگذاشتیم تا در تنگنا قرار نگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد آمریکایی ها لبنان را به گرداب گفتگوها درباره تعیین مرزهای دریایی فرو بردند و این در حالی است که اسرائیل با حفر چاهها و اکتشاف گاز به دنبال استخراج آن است.

سیدحسن نصرالله گفت: در خلال جنگ روسیه و اوکراین که به رهبری آمریکا و اجرای اروپا در حال انجام است، غرب در تلاش برای تامین نفت و گاز است. ائتلاف ضد ایران و ناتوی عربی و سفر بایدن و مسائلی از این دست برای تامین نفت و گاز است. اکنون فرصت مناسب و طلایی برای لبنان بوجود آمده است.

دولت لبنان از تحریم‌های آمریکا می‌ترسد
سید حسن نصرالله گفت: دولت لبنان که ما متهم به تسلط بر آن هستیم حتی حاضر نبود کشتی‌های حامل مازوت را که از ایران آمده بودند تحویل بگیرد. بنابر این از طریق سوریه مازوت را وارد کردیم. مقامات دولت لبنان از تحریم شدن شخصیت‌ها و خانواده هایشان می‌ترسند.

سید حسن نصر الله تصریح کرد دولت لبنان در جریان گفتگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های آبی به درخواست میانجی آمریکایی در مورد «​خط ۲۳+» امتیاز بزرگی داد.

برخی احزاب از قبول مسئولیت شانه خالی می‌کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کشور در شرایط بسیار سختی است. لبنان به دولتی نیاز دارد که قوی باشد و بتواند باری از دوش مردم بردارد، به همین علت برخی حاضر به مشارکت در تشکیل دولت نیستند.

وی گفت: میشل عون شخصی قوی است. او تصمیماتی گرفت که هیچ فرد دیگری نمی توانست اتخاذ کند. لبنان در بدترین شرایط منطقه باثبات بود.

می خواستیم عملیات کاریش رسانه ای شود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بارها پهپاد بر فراز فلسطین اشغالی فرستادیم اما اسرائیل نتوانست آنها را رهگیری و سرنگون کند. اما سه پهپاد بر فراز کاریش فرستادیم تا دشمن آنها را رهگیری کند. می خواستیم عملیاتمان تاثیرگذار باشد و رسانه ای شود.

وی گفت: در عملیات کاریش می خواستیم اسرائیل به سوی پهپادها موشک شلیک کند. آنها از جنگنده و ناوچه و سامانه پدافندی استفاده کردند اما نتوانستند همه پهپادها را سرنگون کنند. با این کار شرکتی که برای استخراج آمده بود و همه کسانی که در منطقه بودند فهمیدند که امنیت ندارند.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن صهیونیست نتوانست پهپاد سومی را که به آن اشاره نشده بود، سرنگون کند چون این پهپاد در دریا سقوط کرد.
وی خاطر نشان کرد از نظر ما کشتی که گاز را از میدان « کاریش » استخراج خواهد کرد، اسرائیلی است، حتی اگر با نام یونانی در آنجا حضور داشته باشد و فعالیت کند.
سید حسن نصرالله افزود:​ ما نیازی به پرتاب پهپاد ها برای شناسایی از میدان کاریش نداریم چون تجهیزات و ابزارهایی در اختیار داریم که ما را قادر می سازد همه چیز در ارتباط با حضور کشتی، فعالیت آن ونیروی دریایی را شناسایی کنیم.

بایدن به دنبال جنگ در منطقه نیست
سید حسن نصر الله تصریح کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال جنگ در منطقه نیست و این یک فرصت تاریخی برای ماست تا منابع نفتی خود را بدست آوریم.

اعتراف دشمن به قدرت حزب الله

سید مقاومت گفت: دشمن در جنگ ۳۳ روزه متوجه شد که قدرت حزب الله زیاد است و برای پاسخگویی فراتر از مرز‌های لبنان توانایی دارد.

سید حسن نصر الله تصریح کرد: از زمان جنگ ژوئیه تا به امروز، دشمن صهیونیست متوجه شده است که در صورت هر اقدامی علیه لبنان با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

دبیرکل حزب الله گفت: نمی‌گویم حزب الله قدرت منطقه‌ای است، اما قدرت تاثیر گذار است. قدرت دریایی ما بازدارنده است و قدرت دفاعی و تهاجمی دارد. ما توانایی هدف قرار دادن اهداف دشمن را در دریا داریم.

وی افزود: ما قدرت مقابله با پهپادهای دشمن را داریم اما از آن تا زمان نامشخصی استفاده نمی کنیم. ما تنها بخشی از این قدرت را نشان داده ایم.

وی گفت: دشمن به بازدارندگی قدرت حزب الله اعتراف دارد و ما نیازی به اعتراف کینه توزان و حسودان نداریم.

سیدحسن نصرالله افزود: امروز دشمن صهیونیست به سلسله عملیاتی متوسل می‌شود که اثری از خود برجای نمی‌گذارد و از سال ۲۰۰۶ تا به امروز دشمن جرات هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است.

اگر حزب الله نبود اسرائیل لبنان را می بلعید

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی برای اینکه حزب الله را هدف قرار دهند همه شیعیان لبنان را زیر سوال می‌برند. شیعیان لبنان تاریخی ۱۴۰۰ ساله دارند.

وی گفت: کسانی که ما را متهم می کنند که ایرانی هستیم یا در خدمت ایرانیم یک مثال بیاورند که ما اقدامی را برای خدمت به ایران انجام داده ایم.

وی افزود: اگر کسانی که ادعا می شود ایرانی هستند یا در خدمت ایرانند نبودند، اسرائیل لبنان را می بلعید. فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است. ما شیعه هستیم و از ۱۴۰۰ سال قبل ریشه داریم. کتاب علمای لبنان در حوزه‌های علمیه جهان اسلام تدریس می‌شوند. ما فرهنگ خود را به بسیاری از نقاط جهان صادر کردیم. امام خامنه‌ای فرمودند لبنان از مراکز صدور فرهنگ اسلامی بوده است.

وی گفت: لبنان پناهگاه کسانی بوده است که از دین خود می ترسیدند. ما در طول تاریخ به یکدیگر احترام گذاشته ایم. فرهنگ ما وارداتی نیست بلکه اصیل است.

سید مقاومت گفت: هدف حملات رسانه ای، حزب الله و پیروان آن هستند. ما نمی پذیریم که کسی در ملیت و فرهنگ اصیل و لبنانی بودن ما شک کند.

ترس اسرائیل از سرود سلام فرمانده

سید مقاومت گفت: حمله به سرود سلام یا مهدی(عج) در واقع حمله به پیروان حزب الله است.

وی گفت: سرود سلام یا مهدی(عج) و حضور مردم در مراسم آن پیام بزرگی داشت همان گونه که انتخابات پیام داشت. پیام سرود سلام یا مهدی(عج) یا همان سلام فرمانده نشان داد که نسل جدید به اسلام و امام مهدی وابسته اند. این پیام بسیار زیبا و قوی بود و اسراییل را ترساند.

 

حزب الله دخالتی در بازداشت اسقف موسی الحاج نداشت

سید حسن نصرالله گفت: اینکه نیروهای امنیتی لبنان تحت تسلط حزب الله هستند دروغ و ظلم به حزب الله و دستگاه امنیتی است. در موضوع اسقف موسی الحاج، ما هم مانند بقیه مردم متوجه موضوع شدیم. حزب الله دخالتی در بازداشت او نداشت.

وی گفت: جنجالی که بر سر بازداشت موسی الحاج رخ داد، روند خطرناکی است. برخی اسرائیل را دشمن نمی دانند. بر اساس قانون لبنان ورود پول به کشور از اسرائیل ممنوع است و استثنایی ندارد.

حماس به این نتیجه رسید که نمی تواند به سوریه پشت کند

سیدحسن نصرالله گفت: برادران ما در حماس به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند به سوریه پشت کنند زیرا این کشور جزئی از محور مقاومت است. حل مشکل بین سوریه و حماس را شخصا پیگیری می کنم.

وی گفت: نیروهای محور مقاومت با یکدیگر در تماس و ارتباط هستند.

مشکل ما با عربستان از زمان جنگ یمن آغاز شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: روابط ما با عربستان سعودی و امارات براساس عقاید نیست بلکه مبتنی بر امور سیاسی است. ما با سفیر عربستان ارتباط داشتیم و از آن برای حل مشکلات شرق عربستان استفاده می کردیم اما مشکل ما با آنها با جنگ یمن آغاز شد و این گونه باقی خواهد ماند.

وی گفت: به طور رسمی از ما خواسته نشده است که میان انصارالله یمن و عربستان میانجیگری کنیم. میانجی معمولا از دو طرف می خواهد تا امتیازاتی بدهند و از مواضعشان عقب نشینی کنند اما از انصارالله چه امتیازی می توان درخواست کرد؟ ایرانی ها پاسخ واضحی درباره میانجیگری دادند. آنها گفتند نمی توان هیچ درخواست عقب نشینی از یمنی ها داشت.

وی افزود: حزب الله نمی تواند نقش میانجی در جنگ یمن را ایفا کند زیرا ما حامی و در کنار مردم یمن و انصارالله هستیم.

نمی توان طمع ورزی ترکیه نسبت به خاک لبنان و سوریه را کتمان کرد

سید حسن نصرالله گفت: نمی توانیم طمع ورزی ترکیه نسبت به خاک لبنان و سوریه را کتمان کنیم. اردوغان در تلاش برای بهبود وجهه و موقعیت خود است و نمی توان درباره بهبود روابط ترکیه و سوریه مطمئن بود.

در عراق به دنبال تقریب گروه های مختلف بوده ایم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما در عراق هیچ طرح و برنامه ای نداریم. ما همیشه در عراق به دنبال تقریب گروه های مختلف بوده ایم.

ایران دست از فلسطین بر نخواهد داشت

سیدحسن نصرالله گفت: آمریکا به دنبال حمایت از اسراییل و غارت نفت منطقه است، اگر ایران دست از نفت و فلسطین بکشد یعنی از دین و استقلال خود دست کشیده بنابراین چنین چیزی رخ نمی دهد.

وی افزود: موضع ایران در قبال فلسطین، عقیدتی است و در این راه از هیچ کس حتی فلسطینیان چیزی نمی خواهد و به دنبال نفوذ در منطقه نیست.

ایران مانع رسیدن داعش به بغداد شد

دبیرکل حزب الله گفت: جرم ایران این است که به عراق آمد و مانع رسیدن داعش به بغداد شد. ایران به دوستان خود در عراق کمک کرد و این چیز عجیبی نیست. دفاع از عراق و سوریه به معنای تسلط بر آنها نیست. ایران در هیچ مسئله داخلی سوریه دخالت نداشته و ندارد. چه کشوری در جهان پیدا می کنید که به کشور دیگر کمک کند اما چیزی از آن نخواهد؟

آینده به نفع ملت های منطقه خواهد بود

سید مقاومت گفت: ما برای آینده و حتی آینده نزدیک برنامه داریم و معتقدیم که در آینده وضعیت به نفع ملت های منطقه خواهد بود.

حزب الله در چهلمین سال تاسیس خود یک جوان کامل است

سید حسن نصرالله گفت: حضور و نقش آفرینی حزب الله در محور مقاومت افزایش خواهد یافت. ما در مسائل داخلی لبنان هم نقش بیشتری ایفا خواهیم کرد زیرا وضعیت کنونی این گونه ایجاب می کند. اما در پی حکومت بر لبنان نیستیم. مشکلات لبنان فقط با مشارکت همه حل می شود.

وی گفت: ما در داخل لبنان با همه همکاری می کنیم مگر جریاناتی که ما را دشمن می پندارند و علیه ما اقدامات رسانه ای و سیاسی انجام می دهند. حزب الله در چهلمین سال تاسیس خود یک جوان کامل است.

سید مقاومت گفت: ما در حزب الله بحران مسئول نداریم زیرا جوانان مسئولیت ها را گرفته اند. در صف اول افراد قدیمی حضور دارند اما جوانان در صف های دوم و سوم فعال هستند.

وی گفت: موفقیت های حزب الله اول لطف خداست و بعد از آن نتیجه تلاش یک مجموعه است. وقتی می گوییم حزب الله منظورمان همین مجموعه و حامیان حزب الله است.

مقابله با جنگ داخلی یکی از دستاوردهای حزب الله است

سید حسن نصرالله گفت: مقابله با جنگ داخلی یکی از دستاوردهای حزب الله است. بعد از بازداشت سعد الحریری در عربستان برخی درصدد ایجاد جنگ داخلی در لبنان بودند اما حزب الله مانع آن شد. بازداشت سعد الحریری بخشی از یک فتنه بود.

وی گفت: هدف جنگ ۳۳ روزه نابودی حزب الله بود، اما این طرح موفق نشد و حزب الله به یک نیروی موثر در منطقه تبدیل شد.

 

مردم لبنان هیچگاه ما را تنها نگذاشتند

سید مقاومت گفت: بعد از شکر خدا، از مردم تشکر می کنم. حقیقتا این مردم شریف ترین انسان ها هستند. آنها انسان هایی وفادار و مسئولیت پذیر هستند. هیچگاه ما را تنها نگذاشتند و پشت ما را خالی نکردند. حامیان حزب الله در بدترین شرایط ما را رها نکردند.

دبیرکل حزب الله گفت: با این مقاومت پیشرفته و این مردم وفادار آینده لبنان بر خلاف تبلیغات دشمنان با توکل بر خدا خوب خواهد بود. ما آینده ای که مردم مستحق آن هستند را می سازیم.

وی گفت: در این چهل سال برادران زیادی را از دست دادم اما یاد و خاطره آنها با من است و درس های زیادی از آنها گرفته ام. خوشبختانه انسان های بزرگی باقی مانده اند که به آنها دلگرم هستیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 4 مرداد 1401 - 10:4:50