هشدار جدی سید حسن نصرالله :

لبنان به حقش نرسد رژیم صهیونیستی اجازه استخراج نخواهد داشت

چهار شنبه 29 تیر 1401 - 12:15:0
لبنان به حقش نرسد رژیم صهیونیستی اجازه استخراج نخواهد داشت

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد، لبنان خواهان جنگ نیست اما در صورتی که به حق خود نرسد رژیم صهیونیستی نیز اجازه برداشت منابع نفتی را نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب‌الله در نشست سالانه عاشورایی که با حضور مبلغان و علما برگزار می‌شود، گفت، ممکن است که به سمت جنگ برویم و ممکن است نرویم؛ تمایلی به باز کردن جبهه (جنگ) نداریم فقط حقوق خود را می‌خواهیم ما سقف را بالا می‌بریم تا اسرائیل و آمریکا تسلیم شوند زیرا مسیر فروپاشی در لبنان ادامه دارد. اگر راه‌حل برخی (در لبنان) تسلیم شدن است ما ابدا این را نمی‌پذیریم.

نصرالله افزود، از سال ۱۹۸۲ (سال تشکیل حزب‌الله) دنبال سر مقاومت بودند زیرا تهدیدی برای اسرائیل بود اما امروز مقاومت تنها تهدیدی برای اسرائیل نیست بلکه تهدیدی برای تمام پروژه آمریکایی در منطقه است... دشمن امروز احساس ضعف می‌کند و خواهان جنگ نیست زیرا می‌داند جنگ تنها با حزب‌الله نیست و ممکن است با تمام محور مقاومت باشد و منجر به سرنگونی‌اش شود به همین دلیل جنگ برای اسرائیل ریسکی پرخطر و پرهزینه است.

نصرالله ادامه داد: در برابر لبنان فرصتی تاریخی و طلایی برای خروج از بحران وجود دارد اگر از آن استفاده نکنیم در صد سال آینده هم نفت استخراج نخواهیم کرد. ما از خلال استخراج نفت از کاریش دنبال دستاورد معنوی نیستیم بلکه فقط خواهان استخراج نفت خود هستیم؛ اگر لبنان حق خود را نگیرد استخراج نفت و گاز در کل فلسطین اشغالی در کار نخواهد بود. 

نصرالله  تأکید کرد: آمریکا خواهان تسلیم و ذلت ماست؛ خواهان تحویل سلاح، شناسایی اسرائیل، اسکان دائمی سوری‌ها و فلسطینی‌ها، غارت ثروت‌هاست و مقاومت و متحدان آن را تنها مانع در برابر این امر می‌داند. به همین دلیل سه سال است که بر روی انزوای مقاومت از بقی فرقه‌ها و حامیان مستقیم مقاومت متمرکز شده‌اند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند اما شکست خوردند وما در وضعیتی کاملا متفاوت از گذشته هستیم و کسی ابدا نمی‌تواند مقاومت را بزند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 29 تیر 1401 - 11:29:6