جبران باسیل : مقاومت، عامل قدرت لبنان است

جمعه 24 تیر 1401 - 12:44:0
جبران باسیل : مقاومت، عامل قدرت لبنان است

تهران - الکوثر : رئیس جریان ملی آزاد لبنان تأکید کرد، مقاومت عامل قدرت لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی و استخراج منابع است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مذاکرات مستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی بین آن‌ها با نظارت سازمان ملل متحدو میانجیگری آمریکا در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شده است. لبنان در جریان چهار دور مذاکرات قبلی  بر حق خود برای گسترش دسترسی به آب‌های مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

«جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت: سند مقاومت عنصر قدرت برای لبنان است اگر ما بدانیم که چگونه از آن برای ترسیم مرزها و استخراج منابعمان از آن استفاده کنیم. همانطور که معامله درباره امنیت در خشکی واضح است باید درباره گاز در دریا نیز واضح باشد.
باسیل به صهیونیستها هشدار داد و گفت: شما گازتان را می‌خواهید ما نیز گازمان را می‌خواهیم. یک کشور(لبنان) قدرتمند اینگونه برخورد می‌کند و اینگونه از کرامت ملی دفاع می‌کند.

اظهارات باسیل بعد از اظهارات چهارشنبه شب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ایراد می‌شود که درآن به موضوع استخراج نفت و گاز پرداخت وگفت: فرصت طلایی درباره موضوع استخراج نفت و گاز الآن است یعنی این دو ماه. بعد از آن هزینه بالاتر خواهد بود.

نصرالله تاکید کرد: مقاومت تنها قدرتی است که لبنان برای دستیابی به حق خود درباره نفت و گاز در اختیار دارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 24 تیر 1401 - 12:23:4

دسته بندی :