درخواست هنیه برای تشکیل ائتلافی ضد آمریکایی در منطقه

پنج شنبه 23 تیر 1401 - 19:1:33
درخواست هنیه برای تشکیل ائتلافی ضد آمریکایی در منطقه

تهران - الکوثر : رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف در منطقه، خواهان آغاز گفت‌و‌گویی راهبردی برای تشکیل ائتلافی سیاسی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تاکنون با  فشارهای « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی، چهار کشور امارات، بحرین، سودان و مغرب رسماً  با اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیده اند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، گفت: تلاش آمریکا برای باز طراحی منطقه بر پایه ادغام رژیم اشغالگر قدس در آن و تأمین امنیت این رژیم از طریق ائتلاف با برخی دولت‌های عربی، با شکست مواجه خواهد شد، زیرا این گام با اراده مردم در تضاد است.

هنیه افزود، ما خواهان آغاز گفت‌و‌گویی راهبردی میان اقشار مختلف این امت و کشورهای آن هستیم که به تشکیل ائتلافی سیاسی منجر شود و از منطقه در برابر هژمونی، عادی‌سازی روابط و اشغال منابع محافظت کند.

رئیس دفتر حماس همچنین گفت: مردم فلسطین دیگر در دام توهم و سراب مذاکرات نخواهند افتاد؛ مذاکراتی که به عمق این آرمان ضربه وارد کرد. گزینه ما تداوم مقاومت فراگیر تا زمان بیرون راندن اشغالگران قدس و بازگشت مردم به میهنشان و قدس شریف است.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بیست و چهارم خرداد ماه و پس از سفر به آمریکا و دیدار با وزیر دفاع این کشور نیز ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری واشنگتن را خواستار شده بود.

گانتز ادعا کرده بود: شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت، در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌ زیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 23 تیر 1401 - 19:1:17

دسته بندی :