سید حسن نصرالله : یکی از دستاوردهای مقاومت براندازی طرح خاورمیانه جدید بود

پنج شنبه 23 تیر 1401 - 10:1:0
سید حسن نصرالله : یکی از دستاوردهای مقاومت براندازی طرح خاورمیانه جدید بود

تهران - الکوثر : دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد ناکامی و شکست پروژه آمریکا برای خاورمیانه جدید از جمله دستاورد‌های مقاومت در جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز چهارشنبه طی سخنانی به مناسبت فرار رسیدن سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ مقابل رژیم صهیونیستی، یکی از مهمترین دستاورد‌های مقاومت را براندازی طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید عنوان کرد. 

سید مقاومت افزود: امروز نسخه‌های جدیدی از پروژه (آمریکا) برای خاورمیانه جدید وجود دارد و سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه در همین چارچوب انجام می‌گیرد.
اعلام کرد آمریکای امروز متفاوت از آمریکای سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ است و رئیس جمهور پیر (ناتوان) آن تصویری از آمریکایی است که وارد دوران پیری و سالخوردگی شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد ترغیب کشور‌های حوزه خلیج فارس به صادرات نفت و گاز یکی از اهداف و برنامه‌های سفر جو بایدن به منطقه است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد مقاومت تنها نیرویی است که لبنان برای دستیابی به حقوقش در زمینه نفت و گاز در اختیار دارد.

وی همچنین تصریح کرد استخراج نفت و گاز میلیارد‌ها دلار درآمد مالی برای لبنان را بدون هیچ گونه بدهی خارجی تضمین می‌کند و این تنها راه برای نجات کشور و برون رفت از بحران فعلی است.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین افزود: ماموریت نخست و اصلی آمریکایی‌ها از نتایج جنگ روسیه و اوکراین، ایجاد جایگزینی برای گاز روسیه برای کشور‌های اروپایی است.

سید مقاومت در ادامه سخنان خود تاکید کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر به منطقه قطعا چیزی برای ارایه به ملت فلسطین ندارد.
وی خاطر نشان کرد: آنچه که جو بایدن باید درخواست کند تمدید آتش بس در یمن نیست بلکه پایان جنگ و محاصره این کشور و برگزاری نشستی برای دستیابی به یک راه حل یمنی (گفتگو‌های یمنی - یمنی) است.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: از جمله دستاورد‌های جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶، ایجاد قواعد (جدید) بازدارندگی میان لبنان و دشمن صهیونیست است.

سید حسن نصر الله همچنین تاکید کرد: تمام اسرائیلی‌ها می‌دانند که سخنان بنی گانتس (وزیر جنگ اسرائیل) درباره ورود به خاک لبنان پوچ و بی معناست.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حمله پهپادی به سکوی نفتی به این دلیل بود که کارگران در آن منطقه بدانند آنجا محل امنی نیست.

سید مقاومت همچنین در ادامه هشدار داد: به بنی گانتس (وزیر جنگ اسرائیل) توصیه می‌کنم هر زمان تصمیمی برای ورود به بنت جبیل (شهرکی در جنوب لبنان) گرفتند، تجربیات آخرین روز‌های جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ را بار دیگر مرور کند.
حسن نصر الله تصریح کرد اسرائیلی‌ها هنگام انجام محاسبات خود برای ورود به جنگ باید شرایط محیط زیستی، ظرفیت ها، توانمندی‌ها و نیز مسایل جغرافیایی را که همه این‌ها به نفع مقاومت است، در نظر بگیرند.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به مقامات این کشور گفت: اجازه ندهید آمریکایی‌ها شما را فریب دهند و وقت شما را تلف کنند.
سید مقاومت به مقامات لبنان گفت: اگر تا قبل از ماه سپتامبر حقوق خود را تثبیت نکنید، پس از این تاریخ کار‌ها پر هزینه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ما آمریکا را میانجی بی طرفی در گفتگو‌ها میان بیروت و تل آویو در مورد ترسیم مرز‌هایی دریایی نمی‌دانیم بلکه آمریکا فقط به نفع اسرائیل کار می‌کند و لبنان را تحت فشار قرار می‌دهد.
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین افزود: فرصت طلایی در مورد استخراج نفت و گاز، هم اکنون است.
وی خاطر نشان کرد فرصت طلایی در خصوص مسئله استخراج نفت و گاز همین دو ماه پیش رو است و پس از آن هزینه استخراج بیشتر خواهد شد.

سید حسن نصرالله  گفت: ما گزینه‌هایی در هوا، دریا و زمین داریم و همه این گزینه‌ها بر روی میز قرار دارند.
حسن نصرالله تصریح کرد: هر کاری که به نفع پرونده گفتگو‌ها (درباره ترسیم مرز‌های دریایی) باشد در زمان مناسب و به میزانی که لازم باشد، انجام خواهیم داد.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان و دوستان باید بدانند مسئله ترسیم مرز‌ها بسیار مهم و سرنوشت ساز است و کار (استخراج نفت و گاز) تنها راه برای نجات لبنان و مردم آن است و ما در این موضوع وارد جنگ روانی نمی‌شویم.

نصر الله همچنین افزود: اگر با جلوگیری از استخراج نفت و گاز لبنان، اجازه ندهند تا لبنان خود را از این وضعیت نجات دهد، دیگران نیز قادر به استخراج نفت و گاز (​از دریای مدیترانه) و فروش آن‌ها نخواهند بود.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت:​ ما لبنانی‌ها فارغ از همه تنگنا‌ها و اختلاف‌ها باید در برابر اسرائیل موضع واحد و یکپارچه‌ای داشته باشیم تا صدای واحدی از ما به گوش آن رژیم برسد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 23 تیر 1401 - 9:47:37