نگرانی گانتس از توسعه روابط نظامی حزب الله لبنان و جنبش حماس

چهار شنبه 22 تیر 1401 - 19:30:0
نگرانی گانتس از توسعه روابط نظامی حزب الله لبنان و جنبش حماس

تهران- الکوثر: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ترس و نگرانی خود را از "توسعه روابط نظامی حزب الله لبنان و جنبش حماس" ابراز داشت و گفت که «سید حسن نصرالله» "دبیرکل حزب الله و دیگر مسئولان لبنانی همکاری خود با مسئولان حماس را افزایش داده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «بنی گانتس» همزمان برای اختلاف افکنی بین اقشار مختلف مردم لبنان و تحریک آفرینی علیه حزب الله با طرح اتهامات واهی علیه سید حسن نصرالله مدعی شد: اظهارات و رفتارهای دبیرکل حزب الله لبنان بستر مناسبی را برای وحشت از لبنان و در معرض خطر قرار دادن ساکنان این کشور ایجاد می کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پایان سخنانش دوباره تهدیدهای توخالی خود علیه لبنان را تکرار کرد و گفت: اقدامات (سید حسن) نصر الله به واکنش شدید اسرائیل علیه لبنان منجر خواهد شد.

به دنبال اعلام خبر گشت زنی اخیر پهپادهای حزب الله در میدان گازی «کاریش»، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که تل آویو از عملیات پهپادی بیشتر حزب الله هراس دارد.

سایت صهیونیستی «والا» اخیرا نوشت که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از حملات بیشتر مقاومت اسلامی لبنان واهمه دارند.

این رسانه عبری تصریح کرد: هزینه هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با موشک‌های رهگیر ارزان است و نهادهای امنیتی (رژیم صهیونیستی) از حملات بیشتر حزب الله می‌ترسند.

رسانه‌های صهیونیستی چندی پیش گفته بودند که ارتش این رژیم سه پهپاد حزب الله را که به سوی سکوی گاز میدان کاریش در حرکت بودند، رهگیری کرد.

مقاومت اسلامی لبنان نیز به نوبه خود در بیانیه‌ای ارسال سه پهپاد شناسایی به منطقه مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را تأیید کرد.

در این بیانیه آمده بود: ما سه پهپاد غیر مسلح را به سوی منطقه مورد اختلاف در میدان گازی کاریش در جنوب لبنان در یک عملیات شناسایی اعزام کردیم.

مقاومت اسلامی لبنان در عین حال این عملیات را موفقیت‌آمیز دانست و اعلام کرد که توسط این پهپادها مأموریت لازم به صورت مطلوب و مناسب انجام و پیام [ارسال این پهپادها به رژیم صهیونیستی] ابلاغ شد.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا تاکید کرد: ما امروز در برابر یک مطالبه به حق هستیم که به پس گرفتن منافع نفتی و گازی لبنان در آب‌هایش ارتباط دارد.

وی افزود: وعده‌هایی که برخی در به تعویق انداختن راه حل می‌دهند، مفید نیست و نمی‌توان با نظاره‌گری زمان را از دست داد تا صهیونیست‌ها استخراج گاز را به عنوان یک امر مسلم، تحمیل کنند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: معادله واضح است، ما نفت و حقوق خود را به صورت کامل و بی کم و کاست می‌خواهیم.

اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی مانع از اکتشاف انرژی در بخش‌هایی از مدیترانه شرقی شده است و خطر تشدید تنش‌ها بین دو طرف را به دنبال دارد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزها و منابع دریایی با میانجیگری «آموس هوکشتیان» نماینده آمریکا در جریان است.

هوکشتاین ۲۴ خردادماه پس از ورود یک کشتی حفاری به محدوده آب‌های لبنان و درخواست مسئولان لبنانی برای میانجیگری و از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی به بیروت آمد و با مسئولان لبنانی گفت وگو کرد. او سپس با مقامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برای بحث درباره این پرونده دیدار کرد.

میدان نفتی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ که لبنانی‌ها آن را مرز دریایی این کشور می‌دانند، قرار دارد و آنها اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در این میدان را تجاوز، اشغالگری و غیرقانونی می‌دانند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 22 تیر 1401 - 13:46:10