عزیمت انفرادی به عتبات عالیات تا ساعت ۲۴ امروز

جمعه 17 تیر 1401 - 14:28:24
عزیمت انفرادی به عتبات عالیات تا ساعت ۲۴ امروز

تهران- الکوثر: عزیمت انفرادی به عتبات عالیات برای حضور در مراسم دعای عرفه تا ساعت ۲۴ امروز ممکن است، پس از آن زوار باید به صورت کاروانی برای ورود به عراق اقدام کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نادر عمیدزاده معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و پلیس گذرنامه تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زئران در مرز شلمچه اندیشیده شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از هموطنان برای حضور در مراسم پرفیض دعای عرفه از مرز شلمچه به عراق وارد شده‌اند.
عمیدزاده با بیان اینکه روند خروج زوار بدون هیچ مشکلی و به صورت روان از مرز شلمچه در حال انجام است، گفت: انتظار می‌رود هموطنان و همشهریانی که قصد عزیمت دارند روادید با مهلت شش ماهه به همراه داشته باشند.
عمیدزاده افزود: خوشبختانه با تلاش نیرو‌های گذرنامه زائرین بدون توقف و معطلی و در کوتاه‌ترین زمان در حال عبور از مرزشلمچه هستند و قطعا این هماهنگی‌ها با برگزاری جلسات و پیگیری‌ها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای بازگشت زئران در مرز شلمچه اندیشیده شده و اعضای ستاد عتبات عالیات برای خدمت رسانی به زائرین در مرز حضور دارند. سخنگوی فراجا هم گفت: بیش از ۱۸۰ هزار تردد از ۲ مرز مهران و شلمچه ثبت شده و ۱۴۳ گیت گذرنامه پلیس در مرز‌های مهران و شلمچه فعال است.  سردار مهدی حاجیان افزود: در حال حاضر، مرز مهران دارای ۹۵ گیت فعال شامل ۲۹ گیت ثابت، ۶۴ گیت موقت، یک گیت داخل ترانزیت و یک گیت بازارچه است.
سخنگوی فراجا درباره گیت‌های مرز شلمچه نیز بیان کرد: این مرز نیز دارای ۴۸ گیت شامل ۲۴ گیت ثابت و ۲۴ گیت موقت است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


جمعه 17 تیر 1401 - 12:30:16