فشار رژیم صهیونیستی برای سانسور اخبار عملیات پهپادی حزب الله

پنج شنبه 16 تیر 1401 - 18:41:0
فشار رژیم صهیونیستی برای سانسور اخبار عملیات پهپادی حزب الله

تهران - الکوثر : رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، وزارت انرژی این رژیم برای سانسور اخبار مربوط به عملیات پهپادی حزب الله اعمال فشار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر   ، شنبه پیش بود که رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری و انهدام سه پهپاد حزب‌الله لبنان که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در پرواز بودند، شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، علت پاسخگو نبودن تل آیو به پرواز پهپادهای حزب الله را سفر قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه یا قدرت بازدارنده حزب‌الله اعلام کردند.

حزب‌الله لبنان در واکنش به این ادعا اعلام کرد،  گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند‬ که مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. ماه می گذشته لبنان به دلیل محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.


پنج شنبه 16 تیر 1401 - 17:36:21

دسته بندی :