مقام ارشد حزب الله: به طور کامل از حقوق دریایی خود دفاع می کنیم

چهار شنبه 15 تیر 1401 - 17:7:49
مقام ارشد حزب الله:  به طور کامل از حقوق دریایی خود دفاع می کنیم

تهران- الکوثر: معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد لبنان ضعیف نیست و می‌توانیم به طور کامل از حقوق دریایی خودمان دفاع کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «نعیم قاسم» در مراسمی که به مناسبت  چهلمین سالگرد تاسیس حزب الله برگزار شده بود اعلام کرد، همه ما در تلاش برای تشکیل دولتی هستیم که بتواند امور کشور را به بهترین شکل اداره کند. امروز ما در یک وضعیت استثنایی قرار داریم و باید اجازه دهیم که دولت با کمترین شروط تشکیل گردد.
شیخ نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد، ما نباید تا آخرین لحظه دست از تلاش و کوشش برداریم و می‌دانیم که آمریکا و متحدانش نمی‌خواهند دولتی در لبنان تشکیل گردد و نمی‌خواهند که لبنان به آرامش برسد. 
این مقام حزب الله در ادامه به مسئله ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی و تجاوزگری‌های این رژیم در منطقه مورد مناقشه اشاره کرده و گفت، امروز ما در لبنان در برابر مطالبه حق خود قرار داریم که مربوط به احیای ثروت‌های نفتی و گازی در آب‌های سرزمینی کشور است. در این میان وعده‌های برخی طرف‌ها که در راستای تعویق زمان یافتن یک راهکار جهت حل این پرونده است هیچ سودی برای لبنان ندارد و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم زمان بیهوده تلف شود تا دشمن صهیونیستی بتواند تحرکات خود در منطقه مورد مناقشه را تکمیل کند.
معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد، معادله روشن و واضح است و ما حقوق دریایی خود را به شکل کامل می‌خواهیم. لبنان ضعیف نیست و می‌تواند از حقوق خود دفاع کند.
جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان نیز در  نشست سیاسی این جریان طی سخنانی به مسئله مناقشه مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد، فرصت خوبی برای حل واقعی این پرونده و تعیین مرزهای دریایی وجود دارد اما مهم‌ترین چیز توانایی لبنان در اکتشاف و استخراج انرژی است.
وی افزود که لبنان باید به حقوق خود در میدان قانا پایبند باشد و تا زمانی که لبنان نتواند ثروت‌های دریایی خود را استخراج کند اسرائیل نیز اجازه استخراج گاز را ندارد و تاکید می‌کنیم که ما ضعیف نیستیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 15 تیر 1401 - 12:16:57

پربازدیدها