اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی امشب به پایان می رسد

یک شنبه 12 تیر 1401 - 20:3:5
اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی امشب به پایان می رسد

تهران - الکوثر : مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اعزام زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی با اعزام آخرین گروه از حجاج تا پایان امشب ، به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز یکشنبه با اعلام جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی افزود: از آغاز اعزام حجاج به مدینه منوره و جده تاکنون ۱۶۰ پرواز انجام شده است و در مجموعه حجاج ایرانی و عوامل اجرایی حج با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند. 
رستمیان با اعلام اینکه همه پرواز‌های حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر پرواز‌ها حدود یک ساعت بوده است که این رقم خوبی است.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین افزود: عملیات بازگشت حجاج از 23 تیر 1401 آغاز خواهد شد. 
عربستان سعودی بعد از دو سال که به خاطر  شیوع  اپیدمی کرونا مراسم حج را با حضور تعدادی از حجاج عربستانی برگزار می‌کرد این زمینه را فراهم کرده است که امسال مراسم حج ، مانند سال‌های قبل با حضور  حجاج از کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار شود.
در سال های گذشته حدود ۸۵ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف می شدند که امسال با کاهش سهمیه کشورهای اسلامی، حدود ۴۰ هزار نفر از ایران می‌توانند در حج تمتع امسال شرکت کنند. 


 


یک شنبه 12 تیر 1401 - 20:0:55