فضائل و آثار و برکات قرائت سوره الحاقه

یک شنبه 12 تیر 1401 - 17:20:0
فضائل و آثار و برکات قرائت سوره الحاقه

تهران - الکوثر : حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم فرموده اند: هر کس سوره حاقه را قرائت نماید خداوند در حسابرسی او آسانگیری می کند.

تهران- الکوثر: امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: سوره حاقه را زیاد بخوانید زیرا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب از نشانه های ایمان به خدا و رسول اوست، این سوره درباره امیرالمومنین علی علیه السلام و معاویه نازل شده است دین قاری سوره، از او سلب نخواهد شد تا اینکه خداوند را دیدار کند. 
در روایتی دیگر از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم آمده ست: هر که یازده آیه از سوره حاقه را بخواند خدای تعالی او را از فتنه دجّال نگاه می دارد و اگر همه سوره را بخواند موجب نورانی شدن او از سر تا پا می شود.

تحدیر (تندخوانی) سوره الحاقه با صدای استاد معتز آقایی + متن و ترجمه

 

 

آثار و برکات سوره

محافظت جنین و بالا بردن ضریب هوشی طفلاز رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: ...اگر سوره حاقه را بنویسند و زن باردار آن را به همراه خود داشته باشد فرزندی که در شکم دارد به اذن خداوند حفظ می شود و اگر آن را بنویسند پس از شستن آب آن را به طفل شیرخوار بدهند تا بنوشد آن طفل دارای حافظه و هوش بسیار می شود...

امام صادق علیه السلام نیز در روایتی فرمودند: اگر کودکی از آب نوشته شده سوره حاقه بنوشد بسیار باهوش می شود و خداوند او را به سلامت می دارد و به بهترین شکل رشد و نمو می کند. 

اگر آب شسته شده سوره حاقه را زن بارداری بنوشد طفلش بسیار باهوش و ذکاوت می شود و از آزار دهنده ها و شیاطین حفظ می شود و اگر نوشته آن را زن باردار همراه خود داشته باشد جنین در شکم از هر آفت و سویی حفظ می شود.
هر کس در آیات سوره حاقه بالاخص آیه و انه لحق الیقین فسبح باسم ربک العظیم دقت کند، در می یابد که هدف این سوره احقاق حق و ابطال باطل است.

آیات معروف سوره حاقه
از آیات معروفسوره حاقه، آیه ۴۴ـ۴۶ است که ميگويد درصورتی که پیغمبر( ص) سخنی را به دروغ به خدا نسبت دهد، خداوند از او انتقام خواهد گرفت و رگ قلبش را قطع خواهد کرد. در روایات آمده است هر کس سوره حاقه را قرائت کند، خداوند در حسابرسیِ او راحت می گیرد و خواندن این سوره در نمازهای واجب و نافله ها از آثار ایمان به خدا و پیغمبر اوست.

موضوعات سوره حاقه
مسئله اصلی سوره حاقه، یادآوری قیامت است.
موضوعات محوریِ سوره حاقه عبارت اند از:
یادآوری اجمالی امت های گذشته که منکر قیامت بودند، به خصوص قوم عاد و ثمود و فرعون؛
بیان احوال روز قیامت و تقسيم شدن مردم به دو دسته اصحاب یمین و شمال که گروه‌های سعادتمند و بدعاقبت هستند؛
تصديق گفته های قرآن و بزرگی آن.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 12 تیر 1401 - 13:16:50