پرواز پهپادهای حزب الله برفراز منطقه کاریش

یک شنبه 12 تیر 1401 - 9:37:0
پرواز پهپادهای حزب الله برفراز منطقه کاریش

تهران - الکوثر : جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد، سه پهپاد متعلق به این جنبش، مأموریت خود را در منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» با موفقیت انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است.

حزب الله لبنان عصر شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند.

حزب الله تأکید کرد، مأموریت این پهپادها شناسایی بود و مأموریت مورد نظر انجام شد، پیام نیز به صهیونیستها رسید. 

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب مدعی شد که سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند، سرنگون کرده است.

ماه گذشته نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. ماه می گذشته لبنان به دلیل محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 12 تیر 1401 - 9:26:21

دسته بندی :