نماز دهه اول ذی الحجه را از دست ندهیم ..

پنج شنبه 9 تیر 1401 - 14:0:59
نماز دهه اول ذی الحجه را از دست ندهیم ..

تهران- الکوثر: بر اساس احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که نماز دهه اول ذی الحجه را بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این که از ثواب آنان چیزی کاسته شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  فردا اول ماه مبارک ذی الحجة است که دهه اول آن، دارای فضیلت و شرافت زیادی است، و عبادت در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد. یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما و فقهای جلیل القدر، در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته اند؛ خواندن دو رکعت نماز در بین نماز‌های مغرب و عشاء است که معروف به «نماز و واعدنا» می‌باشد.

کیفیت خواندن نماز «و واعدنا»

این نماز دو رکعتی مابین نماز مغرب و عشاء بجا آورده می شود. در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه 142 سوره شریفه الأعراف را به شرح زیر می خوانیم: 

«وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنا‌ها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»

کسانی که این آیه را حفظ نیستند می توانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند. 

امام باقرعلیه السلام در خصوص ثواب این نماز می فرمایند: 

هیچ‌گاه نماز دهه اول ذی الحجه را ترک نکنید، و اگر این نماز را بخوانید، در ثواب اعمال حاجیان شریک خواهید بود، هر چند که به حج نرفته باشید. 

(سید بن طاووس، الاقبال، ۱۴۱۹ق، ج۲، ص۳۵)


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 9 تیر 1401 - 13:36:10