حماس ازسرگیری روابط با دمشق را خواستار شد

چهار شنبه 8 تیر 1401 - 15:57:0
حماس ازسرگیری روابط با دمشق را خواستار شد

تهران - الکوثر : نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و مسئول روابط عربی بر اراده راسخ حماس و لزوم از سرگیری روابط دو جانبه میان حماس و سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «خلیل الحیه» در گفت وگو با روزنامه لبنانی الاخبار گفت، ما به عنوان نیروی مقاومت برای مقابله با رژیم اشغالگر به یک معادله بازدارنده دست یافته ایم و اکنون تصمیم می گیریم چه زمانی با دشمن صهیونیستی درگیر شویم.

نایب رئیس حماس گفت، آرمان حماس آزادسازی فلسطین اشغالی است؛ ما مقاومت دفاعی نیستیم بلکه مقاومت تهاجمی به منظور آزادسازی سرزمین های اشغالی هستیم  و با توجه به چنین هدفی تمرین های نظامی خود را انجام می دهیم.

نایب رئیس حماس با اشاره به شکل گیری ائتلاف های جدید عربی - صهیونیستی اعلام کرد، این ائتلاف جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را هدف خود قرار داده است.

الحیه  از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پشتوانه خارجی و راس محور مقاومت فلسطین در خارج نام برد و گفت، دشمن صهیونیستی ایران را خطری جدی برای خود می داند، چراکه ایران هر روز به نیروی جدیدی دست می یابد و در نتیجه رژیم اشغالگر اسراییل سعی دارد تا دست کم از نظر ظاهری در ارتباط با موضوع هسته ای راه را بر روی ایران ببندد، اما هدف دشمن در واقع از این اقدام قطع خطوط امدادرسانی به نیروهای مقاومت در منطقه است.

پیش تر نیز «موسی ابو مرزوق» معاون برون مرزی حماس ابراز امیدواری کرده بود که تغییراتی در جهت از سرگیری روابط این جنبش با نظام سوریه ایجاد شود.

روابط بین حماس و نظام سوریه از آغاز درگیری ها درسوریه در سال ۲۰۱۱ رو به وخامت گذاشت .

پس از پایان جنگ ۱۲ روزه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به گروههای فلسطینی پیام تبریک ارسال کرد و با پاسخ مثبت فلسطینی‌ها و حماس مواجه شد. هرچند همچنان برخی مخالفت‌ها در درون حماس و دولت دمشق برای بازگشت به روابط پیشین وجود دارد، اما شرایط بسیار بهتر از سال‌های گذشته است و به نظر می‌رسد یخ میان طرفین در حال ذوب شدن است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 8 تیر 1401 - 15:6:59

دسته بندی :