تاکید عراق بر اهمیت گفتگو میان تهران و ریاض  

سه شنبه 7 تیر 1401 - 10:46:31
تاکید عراق بر اهمیت گفتگو میان تهران و ریاض  

تهران- الکوثر: «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با وزیران امور خارجه اردن و عربستان سعودی با آنها درباره نتایج سفر «مصطفی الکاظمی» به تهران و ریاض گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات امور خارجه عراق، فواد حسین در تماس های تلفنی جداگانه با «ایمن صفدی» و «فیصل بن فرحان» وزیران امور خارجه اردن و عربستان سعودی نتایج سفر نخست وزیر عراق به تهران و ریاض را بررسی کرد.

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد فواد حسین در این تماس ها، با همتایان اردنی و سعودی خود درباره تحولات منطقه و نقش عراق در تکمیل تلاش های سازنده برای تقویت گفتگوها، ادامه هماهنگی و همکاری میان کشورهای منطقه بحث و تبادل و نظر کرد.

وزیر امور خارجه عراق نتایج سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور و هیات همراه او را به جمهوری اسلامی ایران و عربستان را مطرح و بر روند گفت وگوی باز میان تهران - ریاض و اهمیت آن در تحکیم ثبات و توازن بیشتر در منطقه تاکید کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شنبه گذشته در راس هیات بلندپایه سیاسی به ریاض رفت و پس از دیدار با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی عصر همان روز به تهران سفر کرد.

نخست وزیر عراق پس از ورود به تهران در کاخ سعدآباد مورد استقبال سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 7 تیر 1401 - 10:25:42