وزیر کشور زمان نام نویسی زائران عتبات را اعلام کرد

دو شنبه 6 تیر 1401 - 15:4:40
وزیر کشور زمان نام نویسی زائران عتبات را اعلام کرد

تهران- الکوثر: احمد وحیدی وزیر کشور گفت: از روزهای آینده ثبت نام عتبات عالیات در سامانه حج و زیارت آغاز می‌شود تا کسانی که قصد مشارکت دارند نام‌نویسی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر کشور امروز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران درباره آغاز ثبت نام زائران عتبات عالیات گفت: ثبت نام از روزهای آینده در سامانه حج و زیارت آغاز می‌شود و همه عزیزانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند می‌توانند نام‌نویسی کنند تا بدانیم برنامه‌های خود را برای چه تعدادی آماده کنیم.

احمد وحیدی درباره قیمت روادید هم گفت: امیدواریم با لغو روادید ‌و قولی که دوستان عراقی دادند مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و بر اساس تعهدی که طرف عراقی داده انشالله در ایام اربعین شاهد لغو روادید باشیم البته همین الان لغو روادید شده اما در تعداد محدودی شامل 2 هزار و 500 تا لغو  روادید روزانه است که این هم از طریق سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است پیش‌ثبت‌نام سفر اربعین امسال از 10 تا 31 تیرماه در سامانه سماح انجام می‌شود و ستاد مرکزی اربعین برآورد کرد امسال بیش از 4 میلیون زائر ایرانی در این ایام داشته باشیم.

به گفته سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، انتظار می‌رود با بازگشایی مرز‌های زمینی، بخش اعظمی از زائران عتبات عالیات از مبادی مرزی شلمچه، چزابه و اروند رود به عراق سفر کنند که در این راستا باید برنامه ریزی‌های دقیق و مناسب برای تسهیل امور زائران اندیشیده شود.

 ستاد مرکزی اربعین همچنین در اطلاعیه ای از هموطنانی که قصد عزیمت برای زیارت اربعین دارند خواسته تا نسبت به وجود دست کم 6 ماه اعتبار گذرنامه های خود اطمینان داشته باشند.

این دسته از هموطنان، به منظور جلوگیری از ازدحام در ایام اربعین از هم اکنون به اداره گذرنامه ناجا مراجعه و نسبت به تجدید گذرنامه اقدام کنند.

 طبق قوانین فرودگاهی، 6 ماه اعتبار برای دارندگان گذرنامه عادی جهت خروج از کشور الزامی است.

همچنین به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، ستاد اربعین با هماهنگی وزارت بهداشت تزریق حداقل 2 دُز واکسن کرونا را الزامی کرده است که البته هنوز وضعیت واکسیناسیون به صورت قطعی از سوی مسؤولان عنوان نشده و حتی ممکن است تزریق 3 دُز واکسن کرونا مورد نظر قرار گیرد؛ چرا که پیش از این نیز نمایندگان وزارت بهداشت در ستاد اربعین تزریق 3 دُز واکسن را الزامی دانسته و نسبت به آن تأکید داشتند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 6 تیر 1401 - 15:4:21

پربازدیدها