انتقاد از وضعیت بغرنج زندانیان سیاسی در عربستان

شنبه 4 تیر 1401 - 15:52:41
انتقاد از وضعیت بغرنج زندانیان سیاسی در عربستان

تهران- الکوثر: روزنامه ایندیپندنت نوشت زندانیان سیاسی در عربستان ، در معرض بدترین خشونت‌ها از جمله آزار و اذیت جنسی، ضرب و شتم شدید، شکنجه و قتل قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایندیپندنت در ادامه این گزارش به نتایج تحقیقات مؤسسه حقوق بشری Grant Liberty اشاره کرده که وضعیت ۳۱۱ زندان سیاسی در عربستان سعودی را مورد رصد قرار داده است.

بنابراین گزارش، از بین این زندانیان ۵۳ نفر مورد شکنجه قرار گرفته اند، ۶ نفر مورد آزار و اذیت جنسی و ۱۴ نفر نیز مجبور به اعتصاب غذا شده اند.

همچنین در شرایط کنونی ۱۱ زن عربستانی همچنان در زندان‌های آل سعود دوران حبس خود را می‌گذرانند. در بین زندانیان سیاسی قشر خبرنگاران و روزنامه نگاران عربستانی نیز سهم بالایی دارند و در شرایط کنونی ۵۴ نفر از آنها پشت میله زندان هستند.

براساس گزارش مؤسسه حقوق بشری گرنت لیبرتی، ۲۲ زندانی در عربستان در زمانی که زیر سن قانونی قرار داشته اند، بازداشت شده اند که از بین آنها پنج نفر اعدام شده و ۱۳ نفر دیگر در انتظار اجرای حکم اعدام قرار دارند. همچنین پنج نفر از این افراد در اثر مسائل مختلف و یا بیماری در دوران بازداشت جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است مقامات عربستان سعودی به ویژه محمد بن سلمان ولیعهد این کشور که زیر انتقادات حقوق بشری در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض قرار دارند، اخیراً تصمیم به آزادی مرتجی قریریص کوچک‌ترین زندانی سیاسی در این کشور، گرفتند. اعدام مخالفان سیاسی، قتل جمال خاشقجی و جنگ خانمان سوز یمن از جمله پرونده‌های سیاه حقوق بشری عربستان در سالهای اخیر بوده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv

 


شنبه 4 تیر 1401 - 11:23:17

پربازدیدها