وزیر گردشگری سوریه :هدف ما ورود ۱۰۰ هزار زائر ایرانی است

شنبه 4 تیر 1401 - 11:24:33
وزیر گردشگری سوریه :هدف ما ورود ۱۰۰ هزار زائر ایرانی است

تهران- الکوثر: وزیر گردشگری سوریه با بیان اینکه به دنبال ورود ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به سوریه هستیم، گفت: ما از گردشگران ایرانی می خواهیم که از شهر حلب و آثار باستانی آن و سایر مناطق دیدنی سوریه نیز بازدید کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد رامی مارتینی، وزیر گردشگری سوریه امروز (شنبه)  اظهار داشت: ما در همکاری با برادران خود در سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران یک ضمیمه ای برای تفاهم همکاری امضا کرده ایم.

وی با بیان اینکه هدف ما در گام نخست ورود ۱۰۰ هزار زائر به سوریه است، افزود: همه خدمات را در مراکز مرزی و فرودگاهی به زائران ایرانی ارائه می دهیم و حتی اگر زائران به صورت زمینی نیز به سوریه سفر کنند، به آنها خدمات و تسهیلات ارائه می دهیم.

وزیر گردشگری سوریه در پاسخ به این که برنامه های توسعه ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه چه می باشد، گفت: البته برنامه هایی بین دو کشور برای توسعه روابط داریم.

وی با اشاره به حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق خاطرنشان کرد: با تعطیلی موقت فرودگاه دمشق، از فرودگاه بین المللی حلب برای انتقال مسافران استفاده کردیم و این خود به عنوان فرصتی برای بازدید مسافران و زائران از شهر حلب بود.

مارتینی بیان داشت: با ترمیم و بازسازی فرودگاه بین المللی دمشق از دوم تیر ماه، این فرودگاه به مسافران و شرکت های هواپیمایی دیگر کشورها خدمات ارایه می دهد.

پس از حمله موشکی جمعه گذشته (۲۰ خرداد ماه) رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق، پروازها بین المللی سوریه از فرودگاه بین المللی حلب در شمال این کشور انجام می شد.

سفرهای زیارتی و کاروانی ایرانی‌ها به سوریه از سال ۱۳۹۰ پس از شروع جنگ در این کشور، متوقف شده بود و پس از فروکش شدن آتش جنگ و بازگشت نسبی امنیت به سوریه در سال ۱۳۹۸ تعداد محدودی از دفاتر زیارتی، سفرهای زائران را به صورت محدود و برای مقطعی کوتاه از سرگرفتند، اما با همه‌گیری کرونا این سفرها دوباره متوقف شده بود که پس از پایان پاندمی کرونا، سفرهای زیارتی از ایران و سایر کشورها به سوریه در حال رونق گرفتن است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 4 تیر 1401 - 11:18:38

پربازدیدها