مانع تراشی ائتلاف متجاوز سعودی در مسیر اعزام حجاج یمنی

جمعه 3 تیر 1401 - 17:41:0
مانع تراشی ائتلاف متجاوز سعودی در مسیر اعزام حجاج یمنی

تهران - الکوثر : دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از مانع تراشی ائتلاف متجاوز سعودی در مسیر اعزام حجاج یمنی به سرزمین وحی، از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت ارشاد و سازمان حمل و نقل زمینی دولت نجات ملی یمن در صنعا با صدور بیانیه‌ای از امتناع متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی در صدور مجوز و گشودن گشودن راه‌ها به روی مسافران و حجاج یمنی انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل سعود با اجازه ندادن جز به شمار اندکی از حجاج آن هم از طریق مزدوران خود و با دریافت مبالغ هنگفت، در مسیر برگزاری حج مانع تراشی می‌کند ،همچنین تداوم مسدود شدن راه‌ها توسط مزدوران ائتلاف سعودی، مشکلات مسافران و حجاج را در نتیجه طولانی شدن مسافت در ۹ استان اشغالی که به ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، دو چندان کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی را مسئول مشکلاتی می‌دانیم که برای مسافران و حجاج در استان‌های اشغالی به علت مسدود کردن راه‌ها و اختلالات امنیتی ایجاد می‌شودو از سازمان ملل و نهادهای بین المللی و بشردوستانه می‌خواهیم به نقش خود در فشار بر مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی برای گشودن راه‌ها و کاهش مشکلات مسافران، حجاج و عمره گزاران یمنی عمل کنند.

جنگ در یمن در حالی وارد هشتمین سال خود شده است که متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی به هیچ یک از قوانین و موازین بین المللی از جمله آتش بس اخیر اعلام شده توسط سازمان ملل پایبند نبوده و با بسته نگه داشتن فرودگاه بین المللی صنعا حتی به بیماران و حجاج یمنی نیز رحم نمی‌کنند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 3 تیر 1401 - 16:16:9

پربازدیدها