تلاش کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

جمعه 3 تیر 1401 - 10:5:0
تلاش کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل اتحادیه عرب از تلاش شماری از کشورهای عضو این اتحادیه برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اتحادیه عرب در سال 2011 و در پی آغاز بحران در سوریه، تحت فشارهای امارات و عربستان عضویت سوریه را در این اتحادیه تعلیق و بیشتر کشورهای عربی نیز با بستن سفارتخانه هایشان، روابط دیپلماتیک خود را با دمشق قطع کردند. 

اکنون با پیروزی دولت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه بر تروریست ها و شکست توطئه عربی- غربی در این کشور، اتحادیه عرب و بسیاری از کشورهای عربی و منطقه در تکاپو برای از سرگیری روابط و بازگشایی  سفارتخانه هایشان در دمشق هستند.

 "حسام زکی" معاون دبیرکل  اتحادیه عرب چهارشنبه شب با بیان اینکه برخی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله الجزایر برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش می کنند اظهار داشت،  بازگشت سوریه به این اتحادیه، پیش یا پس از نشست آتی سران اتحادیه عرب در الجزایر دور از انتظار نیست.

زکی در ادامه تاکید کرد، اتحادیه عرب از بازگشت سوریه به این اتحادیه استقبال می‌کند.

"عبدالمجید تبون" رئیس جمهور الجزایر چندی پیش با تاکید بر اینکه اتحاد مجدد کشورهای عربی مستلزم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است تصریح کرده بود، هیچ کشوری حق دخالت در امور کشور دیگری را ندارد.

نشست آتی سران اتحادیه عرب قرار است 1 تا 2 نوامبر در الجزایر برگزار شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 2 تیر 1401 - 23:59:29

دسته بندی :