دستور رییسی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان

جمعه 3 تیر 1401 - 8:40:0
دستور رییسی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان

تهران - الکوثر : رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر و استان‌های سیستان و بلوچستان ایران و خراسان جنوبی باید کمک‌های بشر دوستانه را به مردم زلزله زده افغانستان تسریع دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند.

این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر خوست و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داد.

براساس اعلام مقام‌های رسمی افغانستان، این زمین لرزه منجر به جان باختن بیش از دو هزارو 500 نفر و نیز مجروح شدن 620 نفر شده است.

«سیدابراهیم رییسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در شورای اداری خراسان شمالی  با عرض تسلیت به مردم زلزله زده افغانستان تصریح کرد: بر اساس آمار، این حادثه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فوتی داشته است و مسوولان در راستای کمک به مردم مظلوم، مسلمان و داغدیده این کشور تلاش کنند.

رییسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کمک های بشر دوستانه همواره پیشقدم بوده است، افزود: هلال احمر باید کمک های بشر دوستانه را به مردم زلزله زده این کشور تسریع کند و استان های مرزی سیستان و بلوچستان  ایران و خراسان جنوبی اقدامات امدادی را در این زمینه انجام دهند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: وظیفه انسانی ما است که به مردم مظلوم افغانستان که سالها تحت ستم ناتو و آمریکا قرار داشتند و این روزها هم گروه های تروریستی به جان مردم این کشور افتاده اند و امنیت این کشور را مختل کرده اند؛ امدادرسانی و کمک کنیم.

رییسی ادامه داد: ما سالهاست که میزبان مردم این کشور هستیم و اروپایی ها علی رغم تمامی ادعاها، هیچ کمکی به مردم این کشور نکرده اند و ایران اسلامی نشان داده که همواره در کنار مردم مظلوم و ستم دیده قرار دارند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 2 تیر 1401 - 23:46:39