فیصل المقداد : نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه باید خاک سوریه را ترک کنند

سه شنبه 31 خرداد 1401 - 13:51:46
فیصل المقداد :  نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه باید خاک سوریه را ترک کنند

تهران - الکوثر : وزیر خارجه سوریه گفت نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه باید خاک سوریه را ترک کنند و کنترل دولت سوریه بر همه این مناطق دوباره برقرار و ایستگاه‌های نفت و گاز بازسازی و محافظت شود و درآمدهای آن به تأمین منافع مردم سوریه اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه روز سه شنبه  با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و حامیان آن از تروریسم در منطقه حمایت می کنند، تاکید کرد سیاست خارجی سوریه بر اساس اولویت‌های حفظ حاکمیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی، حذف گروه‌های تروریستی و جلوگیری از اجرای توطئه تجزیه باقی خواهد ماند.

وی افزود : محاسبات رژیم صهیونیستی در تجاوزات مکرر به خاک سوریه اشتباه و احمقانه است.

فیصل المقداد تصریح کرد، دروازه‌های دمشق به روی همه برادران عرب حتی کسانی که در طول ده سال گذشته با ما اختلاف داشته‌اند، باز است.

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه افزود، مهمترین عمق پیروزی سوریه بر تروریسم در سطح ملی زمانی ظاهر شد که سوری‌ها اراده قوی خود را برای شکست تروریسم در اشکال مختلف آن نشان دادند و با سلطه آمریکا و غرب بر استقلال و تصمیم ملی ما مخالفت نموده و عزم راسخ خود را برای زندگی، ثبات و رفاه صرف نظر از چالش‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی اثبات کردند.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنانش به مداخله نظامی ترکیه در خاک کشورش اشاره کرد و گفت: تجاوز و اشغالگری بهترین توصیفی است که می‌توان از آن برای نفوذ نظامی و حضور غیرقانونی ترکیه در خاک سوریه استفاده کرد. دمشق بارها درباره عواقب حقوقی و قانونی ناشی از مشارکت در تأمین مالی طرح‌ها و برنامه‌های رژیم اشغالگر ترکیه به بهانه بهبود اوضاع انسانی مردم سوریه و بازگرداندن آنها به محل زندگی خودشان هشدار داده است. 

وزیر امور خارجه سوریه در پایان تأکید کرد: سوریه کشوری مقتدر و با حاکمیت مستقل باقی خواهد ماند و ما به هویت ملی و عربی خود افتخار می‌کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 خرداد 1401 - 13:51:39

دسته بندی :