شیخ نعیم قاسم : آمادگی مقاومت مانع تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان شد

سه شنبه 31 خرداد 1401 - 13:1:42
شیخ نعیم قاسم : آمادگی مقاومت مانع تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان شد

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمادگی مقاومت باعث شده تا رژیم صهیونیستی از تجاوز به لبنان منصرف شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله اظهار داشت، حزب الله با برنامه ریزی دقیق در مناطق نظامی و تجهیز به شکل مستقل در مقابله با تهاجم همه جانبه، دشمن را غافلگیر کرد و این یکی از خلاقیت‌ها و برنامه‌های رهبر الهام بخش و استثنایی شهید عماد مغنیه است.

شیخ قاسم  با اشاره به فعالیت سیاسی حزب الله خاطرنشان کرد، از سال ۱۹۹۲ فعالیت پارلمانی حزب‌الله آغاز شد و این جنبش توانست بر قوانین تأثیر بگذارد و به مناطقی که نمایندگی آن را بر عهده داشت، خدمت کند، اما تا سال ۲۰۰۵ در هیچ دولتی شرکت نکرد و علل بحران اجتماعی-اقتصادی به تروریسم و ‌توطئه آمریکا محدود نمی شود.

معاون نصرالله تأکید کرد، توطئه و تروریسم آمریکا علیه لبنان تنها به بحران اقتصادی و اجتماعی در این کشور خلاصه نمی شود، بلکه این بحران شامل فساد گسترده دولت در همه سطوح و ماهیت سیستم فرقه‌ای و طایفه‌ای است که از مفسدان محافظت می کند.

شیخ قاسم در ادامه افزود، محور مقاومت در این چهل سال در سیر صعودی، پیروزی‌های بزرگ، تغییر و تحولات کلیدی در منطقه، شکست سناریوهای آمریکایی-‌اسرائیلی، بیداری ملت‌های فلسطین، احیای موضوع فلسطین و قدس و در اولویت قراردادن آن به عنوان قطب‌نما در راه رهایی و استقلال، قدم برداشته است.

حزب الله لبنان در سال 1985 رسما اعلام موجودیت کرد. این جریان در چهار دهه گذشته قوت بیشتری پیدا کرد و حزب الله توانست با دو پیروزی بزرگ در سال های 2000 و 2006 خود را به عنوان ضامن منافع ملی لبنان نشان داده و اثبات کند. لبنانی ها، حزب الله را جنبشی می دانند که در صحنه منطقه ای نیز در خدمت منافع کل لبنان است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 خرداد 1401 - 13:0:18

دسته بندی :