داعش مسئولیت حمله تروریستی در سوریه را برعهده گرفت

سه شنبه 31 خرداد 1401 - 11:11:0
داعش مسئولیت حمله تروریستی در سوریه را برعهده گرفت

تهران - الکوثر : گروه تروریستی داعش روز دوشنبه در بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی به اتوبوس نیرو‌های ارتش سوریه را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تروریست ها روز دوشنبه به یک دستگاه اتوبوس حامل نظامیان سوری در استان "الرقه" شمال این کشور حمله کردند. در این حمله، 13 نظامی سوری کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

چندی پیش نیز،  تروریست ها با حمله به یک دستگاه اتوبوس مسافربری در استان "دیرالزور" شرق سوریه، دستکم  سه غیر نظامی را کشتند و بیش از 20 نفر دیگر را زخمی کردند.

به گفته منابع سوری، تحرکات تروریست ها در این کشور به دلیل حمایت های نظامیان تروریست آمریکایی از آنان است؛ به نحوی که این عناصر در حال آموزش تروریست های داعش در شمال سوریه هستند. نظامیان آمریکایی، آموزش های فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشکهای دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

نظامیان آمریکا  و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی این کشور اقداماتی را علیه ساکنان و نیروهای سوری در این مناطق انجام می دهند.

"فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه چندی پیش در سخنانی  با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است از اشغالگران آمریکایی خواسته بود فورا خاک سوریه را ترک کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 خرداد 1401 - 10:42:52

دسته بندی :