تاکید جنبش امل بر تشکیل دولت قوی در لبنان

چهار شنبه 25 خرداد 1401 - 15:17:0
تاکید جنبش امل بر تشکیل دولت قوی در لبنان

تهران - الکوثر : دفتر سیاسی جنبش امل لبنان تاکید کرد، باید یک دولت قوی جدید برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، مالی و کاهش فشار عمومی بر مردم کشور تشکیل شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر سیاسی جنبش امل در نشست عادی خود به ریاست «جمیل هایک» و با حضور اعضا ضمن بررسی شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان تاکید کرد، باید یک دولت قوی جدید برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، مالی و کاهش فشار عمومی بر مردم این کشور تشکیل شود.

 جنبش امل با انتشار بیانیه ای در این باره، خواستار شتاب بخشی رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل یک دولت جدید و قوی  شد و تاکید کرد: باید حداکثر بهره را از زمان باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری برد.

در این بیانیه ضمن ابراز خرسندی از دستاورد مجلس لبنان در تعیین ترکیب جدید پارلمان و کمیسیون‌ها، بر لزوم آغاز بررسی پیش‌نویس قوانین مربوط به اصلاحات مورد نیاز داخلی در لبنان و کمک جامعه بین‌الملل برای تکمیل بودجه سال جاری این کشورنیز تاکید شد.

جنبش امل همچنین ضمن توجه بر اهمیت حفظ وحدت تمام گروه ها و جریان ها در لبنان، بر لزوم از سرگیری مذاکرات غیر  مستقیم با نظارت سازمان ملل متحد بر مبنای پایبندی بر حق حاکمیت کامل لبنان در آب‌های ساحلی خود، مطابق قوانین بین المللی و غیرقابل واگذاری بودن هیچ بخشی از آن تاکید  کرد.

بیانیه دفتر سیاسی امل در ادامه تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر قدس به حاکمیت و نقض سرزمینی سوریه از جمله حمله اخیر این رژیم به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم کرده و از جامعه بین‌الملل خواست موضع قاطع و بازدارنده ای در قبال تروریسم فزاینده رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

رایزنی جریان ها و گروه های سیاسی لبنان برای تشکیل دولت جدید در شرایطی که یک ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور می گذرد، همچنان ادامه دارد.

گفتنی است روزنامه «الجمهوریه» دیروز (سه شنبه) با تاکید بر رایزنی‌های تازه درباره گزینش نخست وزیر جدید لبنان خبر داد که «نجیب میقاتی» همچنان شانس بیشتری برای تشکیل دولت جدید در کشوردارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 خرداد 1401 - 14:46:40

دسته بندی :