حضور صهیونیست‌ها در بحرین یک تهدید است

سه شنبه 24 خرداد 1401 - 11:45:59
حضور صهیونیست‌ها در بحرین یک تهدید است

تهران- الکوثر: جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین، حضور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در بحرین را تهدید کننده امنیت منطقه دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه‌ای که شورای سیاسی جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین امروز سه شنبه در پایگاه اطلاع رسانی این جنبش منتشر کرد، آمده است: امکان مشارکت مخالفان سیاسی بحرینی در روند سیاسی این کشور به خاطر تکروری دستگاه حاکم - با رویکرد استبدادی مطلق- به هیچ وجه وجود ندارد و دهه های متمادی این دیکتاتوری مطلقه ثابت کرده است که دستگاه حکومتیِ یک قبیلهِ مهاجمِ اشغالگر است که به دموکراسی، چرخه قدرت و مشارکت واقعی مردم در حکومت و قدرت اعتقادی ندارد.

این بیانیه افزود: دستگاه حکومتی کنونی به انحصار قدرت تحت یک سلطنت مطلقهِ تمامیت خواه چسبیده است و به هیچ وجه مشارکت موثر مردمی در قدرت را نخواهد پذیرفت و همچنین ریاض و ابوظبی هیچ گونه تحول دموکراتیک و سیاسی را نخواهند پذیرفت زیرا بر منافع سیاسی آنها تأثیر خواهد گذاشت چرا که آنها از تحول سیاسی دموکراتیک در بحرین می ترسند و نگران هستند که این تحول بر شیخ نشین های آنها که بر اساس یک بوروکراسی و حکومت مطلقهِ تمامیت خواه بنا شده است، تأثیر بگذارد .

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تاکید کرد: علاوه بر این، آمریکا و انگلیس همچنان بر مواضع خود در مورد روند سیاسی بحرین اصرار می روزند زیرا به حمایت از رژیم آل خلیفه و سیاست‌های تمامیت‌خواهانه و استبدادی آن که تضمین کننده منافع سیاسی، استراتژیک، امنیتی و نظامی واشنگتن و لندن در منطقه است، ادامه می‌دهند چرا که آمریکا و انگلیس می دانند که در صورت هرگونه تحول سیاسی و دموکراتیک در بحرین، مردم و مخالفان خواهان برچیده شدن پایگاه های نظامی خارجی و خروج همه مستشاران امنیتی و نظامی از بحرین خواهند شد.

این بیانیه همچنین با اشاره به آغاز انقلاب بحرین در 14 فوریه سال 2011 میلادی و جانفشانی هزاران بحرینی و زندانی شدن هزاران نفر از رهبران و شخصیت های مخالف سیاسی تاکید کرد: جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین بر این باور است که هیچ راه حلی برای مشکلات مردم بحرین جز حق تعیین سرنوشت، انتخاب نوع نظام سیاسی خود و نوشتن قانون اساسی جدیدی برای کشور وجود ندارد که در آن مردم منشأ همه قدرت باشند.

این بیانیه تصریح کرد: شورای سیاسی جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین همچنین بر مخالفت خود با استقرار سامانه راداری رژیم صهیونیستی که می تواند جرقه ای برای جنگی همه جانبه و مخرب در منطقه باشد، تاکید می کند. ما به "حمد" سرکش و دار و دسته اش نسبت به عواقب ماجراجویی و تن دادن به سیاست های صهیونیستی در منطقه هشدار می دهیم.

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین افزود: رژیم آل خلیفه و "حمد" سرکش همچنان به سیاست دنباله رویِ کور و خطرناک خود ادامه می دهد و این رژیم بحرین را به طرف آمریکایی-صهیونیستی تحویل داده تا بحرین را به رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران بکشاند چرا که نصب سامانه راداری، امنیت قوی ایران و برنامه هسته ای و تأسیسات حیاتی و استراتژیک این کشور را تهدید می کند.

این بیانیه تصریح کرد: ما در دفتر سیاسی جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین سیاست‌های خطرناک و بی‌ملاحظه آل خلیفه در تسلیم کردن سیاست‌های امنیتی و نظامی بحرین به رژیم صهیونیستی از طریق واگذاری اراضی و پایگاه‌های نظامی بحرین به این رژیم به منظور تهدید کشورهای منطقه و ایران اسلامی را به شدت محکوم می کنیم. رژیم صهیونیستی باید بداند که توده های مردم ما قاطعانه هرگونه حضور امنیتی، نظامی و سیاسی در خاک خود را رد می کنند و در برابر عادی سازی روابط (بحرین با رژیم صهیونیستی) و تهدید امنیت بحرین و امنیت محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با تمام ابزارهای مشروع مقاومت خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 24 خرداد 1401 - 11:45:48