حزب الله لبنان : تشکیل «دولت وحدت ملی» راه برون رفت از بحران است

یک شنبه 22 خرداد 1401 - 20:54:12
حزب الله لبنان : تشکیل «دولت وحدت ملی» راه برون رفت از بحران است

تهران - الکوثر : شماری از مسئولان و نمایندگان حزب الله لبنان در پارلمان این کشور بر ضرورت تشکیل کابینه وحدت ملی برای حل مشکلات اقتصادی و برون رفت از بحران ها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نمایندگان حزب الله لبنان روز یکشنبه اعلام کردند، گزینه ها و راه های مختلف برای حل مشکلات اقتصادی لبنان وجود دارد و این کشور نباید خود را فقط مشغول و محدود درچارچوب یک گزینه کند.

حسن فضل الله عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان، تشکیل دولت را یک ضرورت ملی دانست و خواستار اصلاح دستگاه قضایی لبنان شد.

فضل الله گفت، دفاع از منابع نفتی و گازی و بهره برداری از آن از اولویت های ملی و فرصتی برای نجات اقتصاد کشور است.

عضو حزب الله افزود، یکی از وظایف اصلی مجلس نمایندگان تصویب قوانین اصلاحی بویژه در زمینه قضایی است زیرا یکی از رنج ها و مشکلات ملت لبنان، وضعیت وخیم دستگاه قضایی است که در تاریخ کشور بی سابقه است.

حسن عزالدین از دیگر نمایندگان عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت خواستار تفاهم ملی برای دفاع از منابع، حقوق، حاکمیت و استقلال لبنان شد.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله نیز گفت، آمریکا تلاش می کند تا لبنان را از نظر اقتصادی و مالی با هدف تن دادن به خواسته‌های رژیم صهیونیستی زیر فشار شدید قرار دهد و نباید در مقابل آمریکا مماشات کرد.

کشور لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.نبود سوخت و افزایش قیمت دلار به خصوص پس از انفجار مهیب بندربیروت در سال گذشته موجب تشدید این مشکلات شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 خرداد 1401 - 20:54:4

دسته بندی :