تحصن مردمی گسترده در دهلی نو علیه عربستان

شنبه 21 خرداد 1401 - 17:4:50
تحصن مردمی گسترده در دهلی نو علیه عربستان

تهران- الکوثر: صدها مسلمان در تظاهرات گسترده‌ای در دهلی نو، پایتخت هند علیه مقامات عربستان و سیاسی کردن حرمین شریفین تجمع کردند و خواستار اداره مشترک اسلامی مکه و مدینه توسط تمامی کشورهای اسلامی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از "سعودی لیکس"، به دعوت کمیسیون بین المللی نظارت بر اداره حرمین شریفین عربستان، تظاهرکنندگان بنرهایی به زبان‌های عربی و انگلیسی برافراشتند که در آن تأکید کردند کعبه نه تنها برای آل سعود، بلکه برای همه مسلمانان است و همه مسلمانان خواستار مشارکت در اداره حرمین شریفین هستند.

معترضان با سردادن شعارهایی تاکید کردند که حرمین شریفین برای همه مسلمانان است و خواستار پایان دادن به تخلفات سیاسی کردن حرمین شریفین از سوی مقامات سعودی از جمله ممانعت ناروا از ورود زائران مسلمان جهت عمره و انجام مناسک دینی، به خاک این کشور شدند.

مقامات سعودی بدون توجه به لزوم پرهیز از سیاسی کردن حرمین شریفین، از این اماکن مقدس برای خدمت به سیاست‌ها و جهت گیری‌‎های داخلی و خارجی خود استفاده می‌کنند.

مقامات سعودی همواره تاکید خود را بر جلوگیری از سیاسی کردن حرمین شریفین و حمله به کسانی که خواستار بین المللی شدن اداره آن جهت جلوگیری از استفاده سیاسی از آن هستند تکرار کرده‌اند. اما واقعیت به وضوح نشان می‌دهد که این مقامات سعودی هستند که از حرمین شریفین بهره برداری سیاسی می‌کنند.

واعظان عربستانی از طریق منبرهای حرمین شریفین به ایراد خطبه هایی می پردازند که شامل تایید مواضع سیاسی دولتی می‌شود و به جنبش‎های اسلامی که مورد تایید محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیستند، حمله می‌کنند.

بر اساس اعلام سعودی لیکس علاوه بر این، بن سلمان حرمین شریفین را در خدمت اهداف بیرونی خود به کار گرفته است و سال‌ها از اقامه حج تمتع شهروندان قطری‌ جلوگیری کرد.

مقامات سعودی همچنین با اعمال محدودیت‌های سختی که شانس انجام مناسک حج و عمره را کاهش می‌دهد، با سوری‌ها و یمنی‌ها برخورد بسیار ناسازگاری کردند.

رژیم سعودی همچنین همواره با اعمال تدابیری برای ممانعت از دسترسی مسلمانان به حرمین شریفین، با برخی کشورها به عمد اقدام به تسویه حساب سیاسی کرده است.

سعودی لیکیس در انتها نوشت: این گام‌ها و مواضع نشان می‌دهد که این مقامات عربستان هستند که دو مکان مقدس را سیاسی می کنند و از آن‌ها جهت منافع سیاسی داخلی و خارجی خود استفاده می‌کنند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


شنبه 21 خرداد 1401 - 17:4:42