خط مستقیم پروازی میان قاهره و صنعاء برقرار می‌شود

شنبه 21 خرداد 1401 - 17:30:0
خط مستقیم پروازی میان قاهره و صنعاء برقرار می‌شود

تهران- الکوثر: رئیس جمهور مصر امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: مصر با برقراری خط مستقیم پروازی میان قاهره و صنعاء موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «رشاد العلیمی» رئیس شورای عالی ریاستی وابسته به دولت سرسپرده یمن به عربستان سعودی در قاهره شرکت کرد.

وی در جریان این کنفرانس خبری از برقراری خط مستقیم پروازی میان قاهره و صنعاء خبر داد و گفت: مصر از هیچ تلاشی برای کمک به کشور دوست و برادر یمن، دریغ نخواهد ورزید و هر گونه کمکی که در توان داشته باشد انجام خواهد داد.

این در حالی است که در ماه مه گذشته وزارت خارجه مصر از موافقت با برقراری خط پروازی مستقیم میان قاهره و صنعاء در چارچوب اجرای توافق آتش بس تحت نظارت سازمان ملل، خبر داده بود.

براساس توافق آتش بس برقرار شده در یمن، عربستان سعودی باید تسهیلاتی را برای کاهش محاصره این کشور در نظر بگیرد که تاکنون از اقدام به آنها سرباز زده است.

برقراری خط پرواز مستقیم میان قاهره و صنعاء یکی از این توافقات است که می‌تواند به کاهش درد و رنج ملت یمن پس هفت سال جنگ کمک کند.

مقامات دولت یمن اخیراً پس از تمدید آتش بس تحت نظارت سازمان ملل، از مجامع بین المللی خواسته بودند با فشار بر عربستان سعودی، مقامات این کشور را به اجرای بندهای این توافق وادار کنند


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


شنبه 21 خرداد 1401 - 17:2:9

پربازدیدها