خط و نشان دموکرات‌ها برای بایدن و عربستان

چهار شنبه 18 خرداد 1401 - 19:10:0
خط و نشان دموکرات‌ها برای بایدن و  عربستان

تهران- الکوثر: چند قانونگذار ارشد آمریکا با امضای نامه‌ای، از جو بایدن خواستند تا روابط واشنگتن با عربستان سعودی را اصلاح کند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از میدل ایست آی،  چند تن از نمایندگان دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جوبایدن رئیس جمهور خواستند تا به عربستان سعودی نسبت به دنبال کردن همکاری استراتژیک بیشتر با چین در زمینه موشک‌های بالستیک هشدار دهد.

این نامه که توسط «آدام شیف» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تنظیم شد، توسط پنج عضو دیگر کنگره از جمله گرگوری میکس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و آدام اسمیت، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا امضا شد.

در این نامه که خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته شده، آمده است: «عربستان سعودی باید نشانه‌هایی از ترسیم مسیری متفاوت را نشان دهد، و با توجه به سفر احتمالی شما و دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و دیگر سران کشورهای منطقه، ما شما را تشویق می‌کنیم که تلاش‌های خود را درخصوص روابط ایالات متحده- عربستان سعودی مضاعف کنید.»

همچنین این قانونگذاران تاکید کردند که باید اطمینان حاصل شود که روابط با ریاض "منافع ملی ایالات متحده" را به دنبال خواهد داشت. در این نامه همچنین از جو بایدن خواسته شده است که مسئله روابط و همکاری فزاینده عربستان سعودی با چین بررسی شود.

در قسمت دیگری از این نامه آمده: «گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان سعودی همکاری استراتژیک بیشتری را با چین دنبال می‌کند و از جمله این همکاری‌ها می‌توان به موشک‌های بالستیک اشاره کرد. ما از شما می‌خواهیم که صراحتا اعلام کنید که شراکت با چین به نحوی که منابع امنیتی آمریکا را تضعیف کند، تاثیرات منفی بر روی روابط آمریکا- عربستان سعودی خواهد گذاشت.»


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 18 خرداد 1401 - 16:27:57