دعا و ذکر روز پنجشنبه + دانلود

پنج شنبه 19 خرداد 1401 - 2:30:0
دعا و ذکر  روز پنجشنبه + دانلود

ذکر و دعای روز پنجشنبه یکی از اذکار ایام هفته به همراه دعای مخصوص آن روز است. ذکر روز پنج شنبه موجب رزق و روزی است. این روز به نام امام حسن عسکری(ع) مزین شده است.

تهران- الکوثر ذکر و دعای روز پنجشنبه به عنوان ذکر ایام هفته و دعای مخصوص هر روز هفته در کتب ادعیه مسلمین توصیه شده است که در این مطلب به طور مشروح آورده ایم. با ما همراه باشید.

متن و ترجمه دعای روز پنجشنبه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی أَذْهَبَ اللَّیْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَ جَاءَ بِالنَّهَارِ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَ کَسَانِی ضِیَاءَهُ وَ أَنَا فِی نِعْمَتِهِ، اَللّهُمَّ فَکَمَا أَبْقَیْتَنِی لَهُ فَأَبْقِنِی لِأَمْثَالِهِ، وَ صَلِّ عَلَى النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لا تَفْجَعْنِی فِیهِ وَ فِی غَیْرِهِ مِنَ اللَّیَالِی وَ الْأَیَّامِ بِارْتِکَابِ الْمَحَارِمِ وَ اکْتِسَابِ الْمَآثِمِ، وَ ارْزُقْنِی خَیْرَهُ وَ خَیْرَ مَا فِیهِ وَ خَیْرَ مَا بَعْدَهُ، وَ اصْرِفْ عَنِّی شَرَّهُ وَ شَرَّ مَا فِیهِ وَ شَرَّ مَا بَعْدَهُ، اَللّهُمَّ إِنِّی بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ، وَ بِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ أَعْتَمِدُ عَلَیْکَ، وَ بِمُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیْکَ،

سپاس خدای را که شب تاریک را با قدرت خود برد، و روز روشن را به رحمتش آورد، و لباس پرفروغ آن را درحالی که قرین نعمتش بودم بر تن من کرد، خدایا! همچنان که مرا برای این روز نگاه داشتی برای امثال آن نیز پابرجا بدار، و بر پیامبر اسلام محمّد و خاندان او درود فرست، و مرا در این روز و شب‌ها و روز‌های دیگر به فاجعه انجام گناهان مبتلا مساز، خیر این روز و و خیر آنچه در آن است و خیر بعد از این روز را روزی‌ام گردان، و شرّ این روز و شرّ آنچه در آن است و شرّ بعد از آن را از من دور ساز، خدایا! من با گردن نهادن به دین اسلام به سوی تو وسیله می‌جویم، و با حرمت نهادن به قرآن بر تو اعتماد می‌کنم، و به سبب دوستی محمّد، بنده برگزیده‌ات که (درود خدا بر او و خاندانش باد) نزد تو شفاعت می‌طلبم.

فَاعْرِفِ اللّهُمَّ ذِمَّتِیَ الَّتِی رَجَوْتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِی، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، اَللّهُمَّ اقْضِ لِی فِی الْخَمِیسِ خَمْساً، لا یَتَّسِعُ لَهَا إِلّا کَرَمُکَ، وَ لا یُطِیقُهَا إِلّا نِعَمُکَ: سَلامَةً أَقْوَى بِهَا عَلَى طَاعَتِکَ، وَ عِبَادَةً أَسْتَحِقُّ بِهَا جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ، وَ سَعَةً فِی الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ، وَ أَنْ تُؤْمِنَنِی فِی مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِکَ، وَ تَجْعَلَنِی مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِی حِصْنِکَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اجْعَلْ تَوَسُّلِی بِهِ شَافِعاً یَوْمَ الْقِیَامَةِ نَافِعاً، إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ.

پس بار خدایا پیمانی که روا شدن حاجتم را به آن امید بسته‌ام به حساب آور،‌ای مهربان‌ترین مهربانان! بار خدایا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برطرف نما، که آن‌ها را جز کرم تو گنجایش و جز نعمت‌های تو طاقت ندارد: سلامتی که با آن برای انجام طاعتت نیرو گیرم، و عبادتی که با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم، و گشایشی در حال من با روزی حلال، و اینکه به من با امن خویش در هنگامه‌های ترس امنیت دهی، و از هر غم و اندوه کوبنده در دژ استوار خویش پناهم دهی، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و چاره جویی‌ام را بوسیله او شفیع سودمندی برایم در روز قیامت قرار ده، به یقین تو مهربان‌ترین مهربانانی.

ذکر روز پنجشنبه

لا اله الا الله، الملک الحق المُبین

«هیچ خدایی جز خدای یگانه شایسته پرستش نیست خدایی که مالک آسمان‌ها و زمین است. خدایی که وجودش ثابت و پایدار و روشن و آشکار است.»

ذکر روز پنج شنبه موجب رزق و روزی است.

در روایات نقل شده است در روز پنجشنبه زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌گردد.

متن زیارت امام حسن عسکری(ع)

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللّهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللّهِ وَ خَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِینَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِینَ، صَلَّى اللّهُ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، یَا مَوْلایَ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ، أَنَا مَوْلًى لَکَ وَ لِآلِ بَیْتِکَ، وَ هَذَا یَوْمُکَ وَ هُوَ یَوْمُ الْخَمِیسِ، وَ أَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکَ فِیهِ، فَأَحْسِنْ ضِیَافَتِی وَ إِجَارَتِی بِحَقِّ آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
 

 


چهار شنبه 18 خرداد 1401 - 13:18:15

پربازدیدها