تظاهرات مردم بحرین در حمایت از زندانیان اندیشه

سه شنبه 17 خرداد 1401 - 16:53:23
تظاهرات مردم بحرین در حمایت از زندانیان اندیشه

تهران - الکوثر : جمعیت اسلامی الوفاق بحرین از تظاهرات مردمی در منطقه ابوصیبع بحرین برای درخواست آزادی زندانیان اندیشه و تلاش برای نجات جان آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بعد از آغاز اعتراضات در بحرین در سال 2011، حدود 5 هزار شهروند این کشور به دلیل بیان عقاید سیاسی خود، بازداشت شده و در زندان‌های بحرین به سر می‌برند.
جمعیت اسلامی الوفاق بحرین امروز سه شنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت، ساکنان منطقه المالکیه بحرین با برپایی تظاهرات، آزای زندانیان اندیشه را خواستار شدند. 
شرکت کنندگان در این تظاهرات که بانوان در آن حضور داشتند، شعار «خواهان خالی شدن زندان ها از زندانیان اندیشه هستیم» سر دادند.

درمنطقه الدیربحرین نیز، تظاهرات کنندگان بر سردادن شعارهایی، خواهان آزادی زندانیان اندیشه شدند. 

مرکز «دموکراسی و حقوق‌ بشر خلیج فارس» که وضع حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس را رصد می‌کند، سه شنبه در گزارشی اعلام کرد، بحرین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می سال جاری میلادی، ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندانش صادر کرده است.

بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون از بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های یکجانبه حکومت رنج می‌برد. این رژیم با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات، تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرده است. 


 


سه شنبه 17 خرداد 1401 - 16:49:7

دسته بندی :