پرواز هواپیماهای اسرائیلی در آسمان عربستان

یک شنبه 15 خرداد 1401 - 16:15:36
پرواز هواپیماهای اسرائیلی در آسمان عربستان

تهران- الکوثر: یک روزنامه عبری‌زبان از باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه اسرائیل هیوم امروز یکشنبه نوشت ریاض قرار است در ازای موافقت تل آویو با واگذاری جزایر «تیران» و «صنافیر» از مصر به عربستان سعودی، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی باز کند.

در گزارش این روزنامه آمده است که باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای اسرائیلی، تغییر قابل توجهی در ائتلاف‌های منطقه‌ای در غرب آسیا محسوب می‌شود و هرچند روابط محرمانه میان ریاض و تل آویو از سال‌های گذشته در جریان بوده، اما این موضوع یک گام بلند در مسیر عادی‌‌سازی علنی روابط خواهد بود.

بنابراین گزارش، حریم هوایی عربستان سعودی تاکنون فقط برای پروازهای به مقصد امارات و بحرین از فلسطین اشغالی باز بود. خطوط هوایی هند نیز مجوز پروازهای رفت و برگشت به فلسطین اشغالی از حریم هوایی عربستان را از دولت ریاض دریافت کرده است.

اسرائیل هیوم سپس نوشت با باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه و زمان صورت می‌گیرد. رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوها با میانجی‌گری آمریکا ادامه دارد و هنوز به توافق نهایی منجر نشده است و پیش‌بینی‌ می‌شود این توافق با سفر جو بایدن به منطقه در ماه جولای نهایی شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 15 خرداد 1401 - 15:22:54