عزل و نصب‌های جدید در عربستان

دو شنبه 9 خرداد 1401 - 15:51:36
عزل و نصب‌های جدید در عربستان

تهران- الکوثر: پادشاه عربستان دستور عزل و نصب های جدیدی را در پست‌های دولتی این کشور صادر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان مجموعه‌ای از دستورات سلطنتی شامل عزل و نصب را صادر کرد که بارزترین آنها انتصاب «عادل الجبیر»، وزیر امور خارجه عربستان به عنوان نماینده پادشاهی عربی سعودی در «امور آب و هوایی» و تغییرات اقلیمی بود.
همچنین  پادشاه عربستان «عبدالرحمن بن احمد بن حمدان الحربی» را به عنوان سفیر سعودی در چین منصوب کرد و در فرمانی دیگر «عبدالرحمن السیاری» به عنوان عضو مجلس شورا و «احمد بن عبدالعزیز آل عیسی» به سمت مدیرکل تحقیقات عمومی با رتبه عالی انتخاب شده اند.

در این تغییرات، «خالد بن محمد بن عبدالرحمن السالم» به عنوان رئیس کمیسیون سلطنتی با رتبه وزیر برای مناطق «جبیل» و «ینبع» منصوب شده است.

اما درحوزه نظامی، سرلشکر «محمد بن عبدالله البسامی» به درجه سپهبدی ارتقا یافت و به عنوان مدیر امنیت عمومی منصوب و سرلشکر «نایف بن ماجد آل سعود» نیز به درجه سپهبدی منصوب شده است.

ملک سلمان همچنین «نجم بن عبدالله الزید» را به عنوان معاون وزیر دادگستری با درجه عالی و «حمود بن بداح المریخی» را به عنوان مشاور دربار سلطنتی در رتبه کارمند عالی تعیین کرد.

وی طارق الفارس را نیز به عنوان مشاور دبیرخانه شورای وزیران در رتبه عالی قرار داده است.

پادشاه سعودی همچنین «بدر بن عبدالمحسن بن عبدالله بن هداب» را از سمت دستیار وزیر بازرگانی برکنار و او را به عنوان دستیار رئیس کمیته کارشناسان در شورای وزیران تعیین کرد. «عبدالرحمن الحربی»، فرماندار اداره کل تجارت خارجی هم از سمت خود برکنار شده است.

طی این دستور سلطنتی «توفیق الربیعه» رئیس هیئت مدیره سازمان غذا و دارو از سمت خود برکنار و «فهد الجلاجل» به جای او منصوب و«خالد بن محمد بن عبدالرحمن السالم» نیز  به عنوان رئیس کمیسیون سلطنتی با رتبه وزیر برای مناطق «جبیل» و «ینبع» انتخاب شده است.

انتصاب عادل الجبیر، وزیر امور خارجه پیشین عربستان به عنوان نماینده پادشاهی عربی سعودی در «امور آب و هوایی» و تغییرات اقلیمی در راستای استراتژی روابط عمومی عربستان سعودی برای مقابله با فشارهای جهانی با هدف جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر اعلام شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های مختلف این انتخاب نشان از اضطرار بحران‌های محیط زیستی و توجه ویژه دولت‌ها به مقوله امنیت غذایی در سال‌های پیش‌روی غرب آسیا دارد.‎


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv

 


دو شنبه 9 خرداد 1401 - 11:46:33