نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در قم

یک شنبه 8 خرداد 1401 - 17:26:25
نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در قم

تهران- الکوثر: نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت با حضور هادی محمود نژاد معاون اجرایی آستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان و حجت‌الاسلام علی قاسمی مدیر روابط عمومی آستان در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمودنژاد در نشست خبری برنامه های آستان مقدس فاطمی در دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت با مراسم تعویض پرچم در روز سه شنبه 10 خرداد در صحن امام رضا علیه السلام شروع می‌شود، اظهار داشت: آیین افتتاح جشن های دهه کرامت در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها در آستان مقدس قم و مراسم اختتامیه دهه کرامت هم در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشن های دهه کرامت صبح روز میلاد از ساعت ۸ صبح با خطبه خوانی خادمان حرم مطهر شروع می شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی خواهد بود.

معاون اجرایی حرم بانوی کرامت ادامه داد: صبح روز میلاد بانوی کرامت قبل از مراسم خطبه خوانی آیین جارو کشی خادمان را در صحن امام رضا علیه السلام داریم و در ادامه برنامه های متنوع با شعار محوری «خدمت کریمانه جهاد عالمانه» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری پویش سراسری فدای دخترم از اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه در دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری همایش دختران آفتاب ویژه دختران نوجوان و جوان از برنامه های حرم مطهر در روز میلاد است که با مشارکت معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

محمودنژاد با بیان اینکه تلاش ما بر این است که بانوان و دختران سهم بیشتری از این آستان و مراسمات دهه کرامت داشته باشند، افزود: از دیگر برنامه هایی که هر سال وجود دارد اعزام سفیران کریمه به برخی استان‌ها و کشورها است که در طول دهه کرامت به همراه پرچم متبرک آستان مقدس فاطمی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در دهه کرامت از درب‌های هنری ایوان آیینه رونمایی می‌شود، آبخوری های بست جنوبی صحن امام رضا علیه السلام به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم کاشی کاری صحن امام هادی علیه السلام رونمایی می‌شود. 

ویژه برنامه‌های میلاد حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) نیز در این نشست به تشریح برنامه های شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها پرداخت و گفت: مراسم شب میلاد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهایان و مداحی محمود کریمی و صابر خراسانی برگزار می‌شود و در شام میلاد نیز حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی به سخنرانی و مهدی رسولی به مداحی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری همایش دختران آفتاب در عصر روز میلاد بانوی کرامت، گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری پای کار آمدند و از کارهایی خوبی که با دستور شخص وزیر آموزش و پرورش انجام شد تشکیل ستاد بزرگداشت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها بود که با توجه به قشر عظیم دختران در آموزش و پرورش این ستاد باید در طول سال کار کند و برنامه داشته باشد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ویژه برنامه های دیگری هم ویژه دختران در حرم مطهر برگزار خواهد شد، افزود: شبکه های یک، دو، سه، پنج قرآن، افق، شما، ولایت، هدایت و نور و همچنین رادیو معارف و رادیو قم در دهه کرامت از حرم مطهر پخش برنامه خواهند داشت و همچنین جشن ندای کریمه برای دختران ناشنوا برنامه ریزی شده است و یک ویژه برنامه زیارت دختران معلول ضایعه نخاعی نیز تدارک دیده شده است که در دهه کرامت انجام می شود.

وی گفت: برگزاری محفل شعر فاطمی در مقبره پروین، اجرای گروه سرود هر شب قبل از نماز مغرب و عشا، اجرای جشن به زبان های عربی و اردو، تولیدات رسانه ای به زبان های مختلف دنیا برای انتشار در فضای مجازی و برگزاری جشنواره هنری فاطمی از دیگر برنامه های حرم بانوی کرامت در دهه کرامت است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 8 خرداد 1401 - 17:26:15