تدابیر دولت اسپانیا برای کاهش مصرف انرژی

جمعه 6 خرداد 1401 - 19:5:0
تدابیر دولت اسپانیا برای کاهش مصرف انرژی

تهران- الکوثر: دولت اسپانیا در راستای اقدامات سراسری برای کاهش وابستگی و اتکای اروپا به واردات انرژی از روسیه و با هدف صرفه‌جویی در انرژی، استفاده از کولر و شوفاژ در ساختمان‌ها و ادارات دولتی را محدود می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس اعلامیه دولت اسپانیا که دیروز پنجشنبه 26 مه منتشر شد در تابستان امسال قوانین جدیدی برای استفاده از تهویه و کولر اعمال می‌شود.

بر این اساس، طبق مصوبه دولت در مورد بهره وری انرژی کولر‌ها طوری تنظیم می‌شوند که فقط وقتی دمای هوا بالاتر از 27 درجه است، روشن شوند تا در مصرف صرفه‌جویی شود. دمای هوا در تابستان در سراسر اسپانیا اغلب به بالای 40 درجه سانتیگراد می‌رسد.

همچنین طبق این طرح در زمستان و فصل سرما هم شوفاژ‌ها و سیستم‌های گرمایشی در دمای پایین‌تر از19 درجه قابل استفاده خواهد بود. این اقدامات «هر زمان که از نظر فنی امکان پذیر باشد» اعمال خواهد شد.

سیاست دورکاری بیشتر و محدود کردن ساعات استفاده از کولر و شوفاژ در ادارات و ارگان‌های دولتی و عمومی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پنل‌های خورشیدی از جمله تدابیر دولت اسپانیا برای عملی کردن این سیاست است.

دولت همچنین با هدف کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی که عمده آن از روسیه وارد می‌شد، کارکنان دولتی را به استفاده از دوچرخه دعوت کرده و در این راستا مکان‌هایی برای پارک دوچرخه در در ادارات دولتی ایجاد کرده است.

کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه برنامه‌های خود را برای کاهش دو سوم وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه در سال جاری و پایان دادن به وابستگی به انرژی روسیه تا قبل از سال 2030 منتشر کرد.

ایتالیا هم در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی تهویه مطبوع ساختمان‌های عمومی را در تابستان امسال کنترل کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 6 خرداد 1401 - 19:4:46

دسته بندی :

پربازدیدها