واکنش حزب الله به جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در عراق

جمعه 6 خرداد 1401 - 12:6:4
واکنش حزب الله به جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در عراق

تهران- الکوثر: به دنبال تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق، جنبش حزب‌الله لبنان این اقدام را تاریخی و مهم توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از وبگاه «العهد»، حزب‌الله ضمن تقدیر و تشکر از تصویب این قانون «تاریخی» و «مهم» و افتخار به این اقدام، تأکید کرد که جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گامی بزرگ و اصلی برای مواجهه با عاد‌ی‌سازی خفت‌بار روابط با رژیم صهیونیستی است که برخی از کشورهای عربی به آن روی آوردند.

مقاومت لبنان همچنین این اقدام را یک‌موضع‌گیری سخت در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت قهرمانانه آنان در تقابل با تجاوزها و تروریسم صهیونیستی قلمداد کرد و افزود: «این موضع شرافتمندانه و شجاعانه آشکارا از جهت‌گیری  ملت عزیز عراق، مرجعیت دینی و احزاب سیاسی این کشور  حکایت دارد و بر جایگاه همیشگی و ثابت عراق در حمایت از آرمان فلسطین تأکید می‌کند؛ ملتی که نه اشغالگری‌های آمریکا و نه اوضاع اقتصادی و سیاسی سخت این کشور در سال‌های اخیر نتوانست آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد و این مردم به تعلق حقیقی خود به [جامعه] عربی و حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران وفادار ماندند.»

حزب‌الله در پایان از احزاب سیاسی کشورهای عربی و امت عربی خواست عراق را الگوی خود قرار دهند و در تمامی میادین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم‌انگاری کنند.

پارلمان عراق روز گذشته، پیش‌نویس قانون «ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را به رأی گذاشت و به‌اتفاق آراء آن را تصویب کرد.

مهم‌ترین بندهای این قانون، جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 6 خرداد 1401 - 11:25:48