فضيلت صلوات فرستادن بر محمّد و آل محمّد عليهم السلام

چهار شنبه 4 خرداد 1401 - 12:54:7
فضيلت صلوات فرستادن بر محمّد و آل محمّد عليهم السلام

و اگر بر من كه‏ صلوات فرستاد، اهل بيت مرا به آن ملحق نساخت، بين او و آسمان هفتاد حجاب مانع شود وخداوند تبارك و تعالى او را نپذيرد ...

تهران- الکوثر: در كتاب «حدائق» از امام صادق عليه السلام نقل كرده است: روزى رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم به امير مؤمنان عليه السلام فرمود: آيا تو را مژده و بشارتى ندهم؟ عرض كرد: پدرو مادرم فدايت ؛ شما همواره به خير و خوبى ما را بشارت مى ‏دهيد.  فرمود: جبرئيل برايم خبر شگفت ‏انگيزى آورده است. 
عرض كرد: چه خبرى حضورتان عرضه داشته است؟  پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: او گفته است:  الرجل من اُمّتي إذا صلّى عليّ وأتبع بالصلاة على أهل بيتي فتحت أبواب السماء، وصلّت عليه الملائكة سبعين صلاة، وإن كان مذنباً خطّاءً، ثمّ تتحاتُّ عنه الذنوب كما يتحاتُّ الورق من الشجر.  اگر كسى از امّتم بر من صلوات فرستد و اهل بيت مرا نيز به آن ملحق سازد درهاى آسمان به روى او گشوده شود و فرشتگان بر او هفتاد صلوات فرستند گرچه گنهكار و خطاى او بسيار باشد، و بر اثر آن‏ گناهانش بريزد همان طور كه برگ از درختان مى‏ ريزد.  و خداوند تبارك و تعالى او را پذيرفته و به او جواب دهد و به ملائكه ‏اش فرمايد: اى فرشتگان ! شما هفتاد بار بر او صلوات فرستاديد و من هفتصد مرتبه بر او درود مى ‏گويم. و اگر بر من كه‏ صلوات فرستاد، اهل بيت مرا به آن ملحق نساخت، بين او و آسمان هفتاد حجاب مانع شود وخداوند تبارك و تعالى او را نپذيرد و به او جواب ندهد و به فرشتگانش فرمايد: دعاى او را بالا نبريد تا اينكه اهل بيت پيغمبر را در صلوات به آن حضرت ملحق كند، پس براى هميشه مانع از پذيرش او و دعايش گردند تا اينكه به من اهل بيتم را ضميمه كند.


توضیحات
امالى صدوق: 675 ح 18 مجلس 85 ، بحار الأنوار: 56/94 ح 30، جامع الأخبار: 73. و شيخ حرّ عاملى رحمه الله آن را دركتاب وسائل الشيعة: 1220/4 ح 10، و سيّد شرف الدين رحمه الله در تأويل الآيات: 461/2 ح 28 به نقل از امالى صدوق:345  و ثواب الأعمال: 157 نقل كرده اند، محدّث نورى رحمه الله نيز اين حديث را در كتاب مستدرك الوسائل: 354/5 ح7 به ‏نقل از جمال الاُسبوع: 237 (با كمى اختلاف) روايت نموده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


چهار شنبه 4 خرداد 1401 - 12:24:31