واکنش خطیب‌زاده به احتمال لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا

سه شنبه 3 خرداد 1401 - 18:15:0
واکنش خطیب‌زاده به احتمال لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: مسئولیت عواقب نقض توافق درخصوص شرایط برگزاری دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا بر عهده طرف کانادایی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه‌شنبه درباره اظهارات سیاسی برخی از دولت‌مردان کانادایی درخصوص دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و کانادا، افزود: هماهنگی این دیدار مستقلاً از سوی فدراسیون‌های فوتبال دو کشور، در چارچوب دیدارهای معمول تدارکاتی فوتبال صورت گرفته است. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد بر خلاف ادعاهای نمایشی، ورزشی‌ترین امور هم بازیچه جهت گیری‌های حزبی و جبهه بندی‌های سیاسی در داخل کانادا شده است.
خطیب زاده تاکید کرد: موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای منفی نخست وزیر کانادا و برخی افراد دیگر، حاکی از تفوق نگاه صرف سیاسی و حزبی بر همه وجوه حکمرانی در کانادا بوده و به همین دلیل رفتار مقامات این کشور به راحتی بازیچه گروه‌های مخالف و ایران ستیز می‌شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: از دولت و فدراسیون کانادا انتظار می رود فارغ از جوسازی‌ها، در اساس منشور حرفه‌ای ورزش و اصول شناخته شده فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)، برگزاری این دیدار تدارکاتی را به دور از شائبه‌ها و انگیزه‌های سیاسی و نیز فشارهای تبلیغاتی مخالفان، تعاملات غیرسیاسی میان مردم کشورها، تسهیل کند.
دیدار تداکراتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا قرار است ۶ ژوئن در ونکوور برگزار شود.
فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرده که مصمم است با جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سیاسی گروه‌های شناخته شده ضد ایران، این رویداد صرفا ورزشی را میزبانی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 خرداد 1401 - 15:51:57

دسته بندی :