دبیرکل انصارالله : هدف دشمن ، تضعیف عوامل انسجام و قدرت مردم یمن است

یک شنبه 1 خرداد 1401 - 10:49:32
دبیرکل انصارالله : هدف دشمن ، تضعیف عوامل انسجام و قدرت مردم یمن است

تهران - الکوثر : عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت، هدف دشمن، تضعیف تمام عناصر انسجام و قدرت مردم یمن است تا سلطه بر آنها تسهیل شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالملک بدرالدین شنبه شب در گفت وگو با یکی از رهبران و ریش سفیدان استان "إب" یمن افزود، نمی توانیم بپذیریم که با تصمیمات آمریکا حکومت داری کنیم، یا این که خائنان و مزدورانی را قبول کنیم که می پذیرند تصمیم آنها توسط یک افسر عربستانی یا اماراتی گرفته شود.

رهبر انصارالله گفت، ما به عنوان ملت یمن به ادامه راه خود برای رسیدن به استقلال، آزادی و جلوگیری از دخالت خارجی‌ها ادامه می‌دهیم.

الحوثی دو روز پیش نیز اعلام کرد، آمریکا پس از اطمینان از مزدورانش در اجرای برنامه ها در حضرت موت و المهره، اکنون به دنبال ساخت پایگاه در این دو منطقه است. 

نظامیان آمریکایی در پایگاه های فرودگاه «الریان» در شهر المکلا و فرودگاه «الغیضه» در شرق یمن مستقر هستند تا سیطره خود را در نوار ساحلی جنوب یمن تقویت کنند.

آمریکایی‌ها ضمن اینکه از جغرافیای یمن برای ایجاد پایگاه نظامی بهره گرفته‌اند، از این جغرافیا برای آموزش عناصر خود و بهره‌گیری از آنها در عملیات تروریستی استفاده می کنند.

 

حضور آمریکا در یمن داستان امروز و جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن نیست. اسنادی که اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن و شبکه‌ها و خبرگزاری‌های این کشور نیز منتشر کردند، نشان می‌دهد آمریکا از دهه 1990 در پی نفوذ در یمن بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 خرداد 1401 - 10:49:25

دسته بندی :