جبران باسیل : لبنان تجزیه نخواهد شد

یک شنبه 1 خرداد 1401 - 7:52:53
جبران باسیل : لبنان تجزیه نخواهد شد

تهران - الکوثر : رئیس جریان مسیحی متحد حزب الله با تاکید بر اینکه فراکسیون اکثریت را در پارلمان جدید لبنان خواهند داشت گفت، لبنان به رغم توطئه‌ها تجزیه نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جبران باسیل» رئیس «جریان ملی آزاد» لبنان شنبه شب در مراسم جشن پیروزی نمایندگان این حزب در انتخابات پارلمانی لبنان گفت، باید یک گفت‌وگوی داخلی درباره راهبرد دفاعی، آوارگان سوری، مرزها و منابع نفت و گاز برگزار کنیم، قبل از اینکه از خارج برای برگزاری کنفرانسی در خارج از کشور درباره لبنان از ما دعوت کنند. 

باسیل خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان شد و گفت، ما نخست وزیری می‌خواهیم که مقبول مردم باشد. دولت هم باید برنامه مشخصی داشته باشد و موضع نخست وزیر جدید لبنان هم باید در مورد ریاض سلامه و وزیر دارایی روشن باشد.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان تعداد اعضای فراکسیون پارلمانی این جنبش را ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت، با شکایت هایی که این حزب ارائه خواهد داد امکان افزایش تعداد نمایندگان به ۲۳ نفر وجود دارد.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان افزود، ما با شجاعت و ایمان آمده‌ایم که بگوییم کشور در خطر است و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند آن را نجات دهد و دست به سوی همه نمایندگان مجلس جدید دراز می‌کنیم تا دولت اصلاحات تشکیل دهند و انتخاب رئیس را به زمان خودش بسپارند. 

باسیل گفت، ایده فدرالیسم و ​​تجزیه را از سر خود بیرون کنید و اجازه ندهید کسی ما را به جنگ سوق دهد. سوریه همسایه ما خواهد ماند و خواسته ما حسن همجواری و احترام متقابل است. لبنان به روی غرب گشوده خواهد ماند و کشوری شرقی باقی خواهد ماند که امتداد آن سوریه و در کنار آن فلسطین و مصر است و ما باید روابط خود را با همه بگشاییم. 

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته جاری (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 خرداد 1401 - 7:50:12

دسته بندی :