حزب الله : آمریکا و همدستانش در تخریب محور مقاومت ناکام ماندند

جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 16:44:31
حزب الله : آمریکا و همدستانش در تخریب محور مقاومت ناکام ماندند

تهران - الکوثر : نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت، در کارزار انتخاباتی اخیر لبنان، برخی برای حمایت از ابزارهای آمریکا و عربستان و تخریب وجهه حزب الله، صدها میلیون دلار هزینه کردند اما به هدف خود نرسیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، انتخابات پارلمانی لبنان در روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد و طی آن فهرست مقاومت توانست در مقایسه با دیگر احزاب و ائتلاف های سیاسی حائز بیشترین تعداد کرسی های پارلمانی شود.

شیخ «علی دعموش» در خطبه‌های نماز جمعه در جنوب لبنان اظهار داشت: در این انتخابات از مخالفان خواسته شد تا قدرت سیاسی و مردمی حزب الله را تضعیف کنند و افکار عمومی را علیه این حزب برانگیزند و میزان مشارکت را در مناطقی که دوستار حزب الله هستند به پایین‌ترین حد برسانند تا بتوانند بگویند محبوبیت حزب الله کاهش یافته است.  

دعموش افزود، تمام فشارهایی که در دوره‌های قبل بر لبنانی‌ها وارد شد و اعمال محاصره، تحریم‌ها و فشارهای معیشتی و تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی و دادن اطلاعات غلط و پرداخت پول، برای رسیدن به این هدف بود اما نتوانستند به این هدف برسند و نتیجه این شد که حزب الله با متحدانش توانست نیروی قوی و متعادلی را در مجلس جدید حفظ کند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد، نمایندگان حزب الله توانستند بیش از ۳۴۷ هزار رای ترجیحی با هزاران رای بیشتر از آرایی که در سال ۲۰۱۸ به دست آورده بودند، به دست آورند و این نشان می‌دهد که محبوبیت مردمی حزب الله بیشتر است.  

دعموش گفت، مهمترین نکته در مورد نتایج انتخابات این است که این انتخابات، قدرت، پایداری و محبوبیت مردمی مقاومت که برخی بر افول آن شرط بسته بودند را آشکار کرد و افول و ضعف برخی از کسانی بود که بر زوال حزب الله شرط‌بندی کرده بودند را نشان داد. 

شیخ «علی دعموش» با بیان اینکه ما از نتایج انتخابات راضی و از مقاومت خود مطمئن هستیم،افزود:  تنها چیزی که ما را نگران می‌کند دغدغه معیشتی و اقتصادی است بنابراین اولویت مجلس جدید و نیروهای سیاسی آن باید وقف پرداختن به مسائل مردم و برطرف کردن درد و رنج آن‌ها باشد و وارد بحث‌های بیهوده که به نتیجه نمی‌رسد، نشوند و  یا با شعارهای توخالی که به نتیجه نمی‌رسد منحرف نشوند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 16:44:23

دسته بندی :