حزب الله و متحدانش، اکثریت پارلمان لبنان را حفظ کردند

چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401 - 13:18:42
حزب الله و متحدانش، اکثریت پارلمان لبنان را حفظ کردند

تهران- الکوثر:  با پايان انتخابات اخیر پارلمانی در لبنان، حزب الله و متحدانش، فراکسیون اکثریت در پارلمان این کشور را حفظ کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره کرسی‌های حزب الله و متحدانش در پارلمان جدید لبنان گفت: در حالی که بعضی رسانه‌های بین المللی و لبنانی از شکست حزب الله در انتخابات مجلس نمایندگان سخن می‌گویند، ارقام نهایی که وزارت کشور لبنان منتشر کرد، نشان می‌دهد حزب الله و متحدانش، فراکسیون اکثریت را در پارلمان لبنان همچنان در دست دارند.

حزب الله ۱۳ کرسی به دست آورد، بنابراین کرسی‌های خودش را که از سال ۲۰۱۸ داشت، حفظ کرد. جنبش امل ۱۵ کرسی و شخصیت‌های مستقل متحد حزب الله، سه کرسی در پارلمان به دست آوردند. جریان ملی آزاد به همراه حزب تاشناق ۲۱ کرسی و جریان المرده هم دو کرسی را به خودشان اختصاص دادند. جمعیت طرح‌های خیریه که متحد حزب الله است، دو کرسی و حزب الاتحاد یک کرسی پارلمان را به دست آورد.

احمد عبدالله گزارشگر شبکه المیادین هم درباره نتیجه انتخابات پارلمانی لبنان گفت: این انتخابات شاهد ادبیات تند سیاسی و موضعگیری‌های بدون نقاب مخالفان مقاومت، بود. مخالفان مقاومت، تلاش کردند با پیروزی در این انتخابات، هدف مهم سیاسی و راهبردی خودشان یعنی از بین بردن مقاومت را با شعار خلع سلاح محقق کنند. شعار خلع سلاح حزب الله، در واقع پوششی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل، است. دیوید شنکر معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد واشنگتن در تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی علیه لبنان دست دارد تا حزب الله را مسئول بحران‌های اقتصادی و اجتماعی در این کشور معرفی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی تلاش می‌کنند مقاومت را از بین ببرند که در مقایسه با زمانی که لبنان در اشغال اسرائیل بود، امروز این رژیم عاجز است و مقاومت که آن روز توانست با آن مقابله کند، امروز بزرگترین قدرت مقاومت در جهان است. مقاومت نوپای آن زمان، امروز بخش اساسی از محور مقاومت و ائتلاف قدس شده است. شرایط مسیحیان لبنان هم کاملا با آن زمان متفاوت است و مسیحیان دیگر محدود به یک گروه متحد اسرائیل نیستند. با وجود همه تلاش‌ها برای مخدوش کردن وجهه جریان ملی آزاد، این حزب توانست مشروعیت گسترده مردمی خودش را تثبیت کند؛ بنابراین تکرار شرایط گذشته در لبنان، توهمی است که تحقق آن برای گروه‌های مخالف مقاومت، غیرممکن است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401 - 12:22:48