واکنش حزب الله به ادعاهای رقبای خود در انتخابات لبنان

چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401 - 12:13:32
واکنش حزب الله به ادعاهای رقبای خود در انتخابات لبنان

تهران- الکوثر: حسین رحال مسئول واحد رسانه ای مجازی حزب الله لبنان تاکید کرد : آمار و نتایج به دست آمده از انتخابات بی پایه و اساس بودن ادعاهای رقبای حزب الله را به اثبات رساند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رحال امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المنار ضمن اعلام این مطلب افزود: انتخابات پارلمانی لبنان نشان داد ادعای رقبای حزب الله مبنی بر اینکه « حضور سیاسی حزب الله و جنبش امل کاهش یافته و اعتبار خود را از دست داده است»، کاملا دروغین و بی پایه و اساس است.  

وی خاطرنشان کرد: « آنچه که در سومین منطقه شمالی روی داد در واقع پیروزی جریان ملی آزاد و تمام لبنان بود . »

جبران باسیل وزیر خارجه پیشین لبنان و همپیمان حزب الله رهبری این جریان را برعهده دارد.  

رحال در ادامه مصاحبه خود با المنار یادآور شد: ائتلاف حزب الله و جریان ملی آزاد ثابت کرد که علیرغم تمامی مشکلات و مسائل فراروی آن قوی ترین ائتلاف سیاسی در لبنان به شمار می رود.

وی گفت: اهالی بیروت به نفع حزب الله در انتخابات رای دادند و بسیاری از نامزدهای مستقل پیروز در این انتخابات با مقاومت دشمنی ندارند.

رحال ابراز داشت: نجات لبنان نیازمند یک راه حل فراگیر است نه درگیری؛ تغییر طبقه سیاسی حاکم به معنی تغییر نظام سیاسی در این کشور نیست .  

مسئول واحد رسانه ای فضای مجازی حزب الله در پایان تاکید کرد : ارتباطات مالی مانع از آن شد تا رسانه های گروهی لبنان واقعیت را به نمایش بگذارند و همین امر باعث شد تا آنها اعتبار خود را از دست بدهند و باعث اقدامات غیرقانونی ازسوی آنها شد بدون آنکه مورد بازخواست قرار گیرند.

براساس برخی گزارش ها، حزب‌الله همچنین به تنهایی موفق شده آرای بالایی از نامزدهای سرلیست های انتخاباتی را که به آرای ویژه در لبنان معروف است، نسبت به انتخابات قبلی به خود اختصاص دهد که این نشانگر اقبال و افزایش میل افکار عمومی لبنان به مقاومت است. 

برخی تحلیلگران و ناظران اوضاع منطقه معتقدند که علت این افزایش رای حزب الله، دستاوردهای سال های اخیر این گروه مقاومت در مقابله با فشارها و توطئه های اسرائیل، آمریکا و عربستان و ارائه ابتکارهایی برای کاهش فشارها به

مردم بوده است. بسیاری را اعتقاد بر این است که کمک‌های حزب‌الله به مردم لبنان در شرایط سخت دو سال گذشته مردم را تشویق کرد از حامی خود دفاع کنند.

با مشخص شدن نتایج سه حوزه باقی مانده، در مجموع حزب الله و جنبش امل ۳۱ کرسی پارلمان، حزب سوسیالست ترقی خواه به ریاست ولید جنبلاط ۹ کرسی، حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع ۲۰ و حزب جریان ملی آزاد به

ریاست جبران باسیل ۱۸ کرسی پارلمان را به دست آوردند. باقی آرای لبنانی ها نیز میان احزاب کوچکتر تقسیم شده است.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ ماه می) در فضایی آرام و دمکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار شد. میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان بیش از ۴۱ درصد اعلام شده است. مرحله اول و دوم این

انتخابات ویژه لبنانی‌های خارج از کشور طی هفته گذشته در ۵۸ کشور جهان برگزار شد که میزان مشارکت در آن ۶۰ درصد بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401 - 12:13:26