نماینده پارلمان سوریه : رابطه دمشق و تهران ناگسستنی است

سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 14:31:22
نماینده پارلمان سوریه : رابطه دمشق و تهران ناگسستنی است

تهران - الکوثر : نماینده پارلمان سوریه گفت، سفر بشار اسد به تهران دریچه جدیدی را در همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در ارتباط با معادلات بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی و نیز بازسازی سوریه گشوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فاضل کعده» نماینده پارلمان سوریه امروز سه  شنبه در گفت وگو با خبرگزاری مهر گفت، با همکاری نزدیک بین کشورهای منطقه قادر به پیروزی در برابر آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر از جمله رژیم صهیونیستی هستیم.

کعده تصریح کرد، موفقیت مقاومت فلسطین ثابت کرده است که عادی‌سازی برخی اعراب با اسرائیل نتایج معکوس دارد. این نشان می‌دهد هیچ جایی برای مذاکره و توافق وجود ندارد و آنچه به زور گرفته شده، فقط با زور قابل بازیابی است.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد، مهمان نوازی گرم و صمیمانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران از بشار اسد، نشان دهنده عمق و اعتماد طرفین به یکدیگر و روابط عمیق و ریشه دار استراتژیک بین دو کشور است. البته هنوز روابط اقتصادی و تجاری به سطح مناسبات سیاسی نرسیده و لازم است روابط اقتصادی به سطوح بالا تقویت شود تا جمهوری اسلامی در بازسازی سوریه پس از جنگ و پیروزی بر تروریسم و حامیان آن سهیم باشد. 

دومین سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سه سال اخیر و دیدار مشتاقانه با «آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر انسجام ملت‌های منطقه در مبارزه با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و مقابله با جنایات و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی را یادآور شد.

 مقام معظم رهبری در این دیدار دوران کنونی سوریه را متفاوت ارزیابی و تاکید کردند، دمشق می‌تواند دوران بازسازی سوریه را همچون مبارزه با داعش با موفقیت پشت سربگذارد.

اسد هم در این دیدار از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی از ملت‌های آزادی خواه منطقه تقدیر کرد و گفت، حمایت‌های معنوی به اندازه حمایت‌های تجهیزاتی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی مؤثر بوده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد. در بحران هشت ساله سوریه بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت این کشور آواره شدند.

ارتش  سوریه با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 14:31:15

دسته بندی :