سخنگوی حماس : قدس محور نبرد با صهیونیست هاست

سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 12:9:0
سخنگوی حماس : قدس محور نبرد با صهیونیست هاست

تهران - الکوثر : سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سالگرد نبرد «سیف القدس»، قدس را همچنان محور نبرد با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس در توئیتی نوشت، امسال سالگرد نبرد «سیف القدس» در حالی فرا می رسد که همچنان مسجدالاقصی با تهدیدها و حملات روزافزون مواجه است.

القانوع افزود، قدس همچنان محور نبرد با اشغالگران صهیونیست و قطب نمای ملت فلسطین باقی خواهد ماند و سیف القدس برای حفاظت از قدس و پیروزی در مسیر آن، باقی خواهد ماند.

اقدامات سلطه جویانه رژیم صهیونیستی در قبال قدس و مسجدالاقصی  در حالی است که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد "یونسکو" در سال 2016  با تصویب قطعنامه ای هرگونه رابطه تاریخی و دینی و یا فرهنگی یهودیان با اماکن مقدس در قدس به ویژه مسجد الاقصی را رد  کرد و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان دانست.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید. 

به دنبال جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان، گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه در دهم ماه می 2021 عملیات سیف القدس را آغاز کردند.  

در این عملیات که 12 روز طول کشید، گروه های مقاومت فلسطین بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که به شکست صهیونیست‌ها و عقب نشینی آنان از محله الشیخ جراح و قدس منجر شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 12:8:40