آشنایی با آداب و رسوم مسلمانان کامرون در ماه رمضان

پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 14:52:0
آشنایی با آداب و رسوم مسلمانان کامرون در ماه رمضان

تهران - الکوثر : در این گزارش قصد داریم در باره اتفاقات و مراسمات جالب قشر مسلمان  کامرون در ماه مبارک رمضان گفت و گویی با یکی از دانشجویان کامرونی در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یکی از دانشجویان کامرونی مقیم ایران در گفتگو با عیسی صادقی خبرنگار الکوثر ، ازآیین ها و آداب و رسوم جالب قشر مسلمان مردم کامرون در ماه بندگی خدا توضیح می دهد  و نگاهی کلی از جامعه دینی این کشور را برای ما ترسیم می کند. 
 
ماه رمضان و غذا های سنتی در کامرون
موسی عبدالرحمن دانشجوی کامرونی مقیم ایران اظهار داشت: کشور کامرون دارای اقلیت های کوچک و بزرگ بسیاری است ولی بیشتر مردم این کشور را مسیحیان تشکیل می دهند ، در کنار این اقلیت های دینی 21 درصد جمعیت این کشور مسلمانان هستند که بیشتر آنها سنی مذهب اند و اقلیت کمی از تشیع در این جمع زندگی می کنند. 

وی افزود: علی رقم این تنوع دینی و عقیدتی همه مردم با احترام به گرایش های دینی ، با آرامش در کنار هم زندگی می کنند  و حتی در برقراری آیین ها و مراسم مذهبی همدیگر را یاری می کنند.

این دانشجوی کامرونی تاکید می کند : با شروع ماه مبارک رمضان مسلمانان این کشور در ایام این ماه مبارک علاوه بر روزه داری شروع به پختن غذا های محلی می کنند مانند مووامبادا مرغ ، پیری پیری فلفلی ، ساکا ساکا که از برگ کاساوا پخته می شود . 

موسی عبدالرحمن ادامه داد: بیشتر غذا هایی که در ماه مبارک رمضان پخته می شود از ترکیب گیاهان و میوه جات آفریقایی است و چون دارای پروتئین و ویتامین بالایی است فرد در ایام روزه داری کمتر احساس گشنگی و تشنگی می کند. 

وی اضافه کرد: در این ماه مبارک کودکان و نوجوانان با برگزاری جشنواره هایی در غرفه های مختلف ، این غذا های محلی را به فروش می رسانند. 

روزه داری و رعایت قوانین آن در کامرون

عبدالله علی موسی  برادر عبدالرحمن موسی  هم در رابطه با قوانین روزه داری در ماه مبارک رمضان در این کشور اظهار داشت: قوانین روزه داری در کامرون در بین اقوام محلی مسلمان از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

وی افزود: در این ایام حتی کودکان هم باید برای آمادگی در زمان بلوغ روزه بگیرند (البته که قوانین هر قوم مسلمانی در این کشور فرق می کند) 

وی افزود : روزه خواری در ایام ماه رمضان شلاق و جریمه نقدی برای بزرگ قوم را در پی دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 14:40:38