ارسال اسرار محرمانه آل سعود از سوی شاهزادگان به روزنامه آمریکایی

سه شنبه 30 فروردین 1401 - 16:39:25
ارسال اسرار محرمانه آل سعود از سوی شاهزادگان به روزنامه آمریکایی

تهران- الکوثر: افشاگر اسرار آل سعود اعلام کرد که برخی شاهزادگان سعودی کیفی حاوی اسرار محرمانه آل سعود را به یک روزنامه آمریکایی ارسال کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الخلیج الجدید، «مجتهد» افشاگر اسرار آل سعود فاش کرد که تعدادی از شاهزادگان سعودی کیفی حاوی اطلاعات محرمانه از «آل سعود» را به یک روزنامه آمریکایی ارسال کردند.
به گزارش الخلیج الجدید، «مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشت: این کیف شامل اسناد و اطلاعاتی از جمله روش قتل«عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی ملک سلمان ، پرونده « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی، وضعیت «محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی و «احمد بن عبدالعزیز» عموی وی ، وضعیت «ترکی بن عبدالله» شاهزاده سعودی و همچنین ارتباط آل سعود با « جرد کوشنر » داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و مسائل دیگر است.
وی ادامه داد: این کیف توسط تعدادی از شاهزادگان قاچاق شده و خبر ورود آن در یکی از روزنامه‌های بزرگ آمریکایی منتشر شده است.
عبدالعزیز الفغم از آموزش دیده‌ترین و برجسته ترین افسران گارد پادشاهی عربستان محسوب می‌شد. او ابتدا محافظ شخصی ملک عبدالله بود و همه جا او را همراهی می‌کرد به طوری که به او «سایه پادشاه» لقب داده بودند. پس از درگذشت ملک عبدالله، شاه جدید ملک سلمان از الفغم خواست محافظ شخصی‌اش باشد و حتی از ملک عبدالله هم بیشتر او را به خود نزدیک کرد. وی در یک حادثه‌ای به قتل رسید.
بسیاری از ناظران قتل الفغم را مبهم و رازآلود دانستند و گفتند با شیوه زندگی محافظ شخصی به ویژه در کشورهای دیکتاتوری همخوانی ندارد.
قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگارمنتقد سعودی در سال 2018 خشم بین‌المللی را برانگیخت و آژانس‌های اطلاعاتی غربی، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را متهم به قتل او کردند.
محمد بن نایف از ژانویه 2015 تا ژانویه 2017 ولیعهد عربستان سعودی بود که با حکم ملک سلمان کنار گذاشته شد و محمد، پسر سلمان جای او را گرفت. بن نایف در پنجم مارس 2020 به همراه عمویش «احمد بن عبدالعزیز» به اتهام خیانت دستگیر و روانه زندان شد. اما مقامات ریاض تاکنون حاضر به اظهارنظر علنی در مورد وی نشده‌اند. این دو از رقبای اصلی بن سلمان برای تصاحب تخت پادشاهی محسوب می‌شوند.
اخیرا منابع دیپلماتیک اعلام کردند که عربستان سعودی شاهد ائتلاف شاهزادگان سعودی با مخالفان محمد بن سلمان خواهد بود که این امر مانع رسیدن وی به تاج و تخت پادشاهی می‌شود. ارتباط پنهانی شاهزادگان سعودی با مخالفان و معارضان از جمله علماء و مبلغان با هدف ایجاد ائتلافی علیه ولیعهد سعودی و سیاست‌های متزلزل او وجود دارد.
بزرگترین کابوس ولیعهد سعودی مخالفت داخلی در خاندان آل سعود است. مشخص نیست که او توافقی از طرف خانواده سلطنتی برای تایید وی به عنوان پادشاه آینده داشته باشد؛ چراکه این شاهزاده جوان در حذف رقبای خاندان سلطنتی خود بی رحمانه عمل کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 30 فروردین 1401 - 13:21:41