آرامش نسبی در مسجد الاقصی

شنبه 27 فروردین 1401 - 19:29:0
آرامش نسبی در مسجد الاقصی

تهران- الکوثر: پس از یورش بامداد دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه که به زخمی شدن بیش از ۱۵۰ تن و بازداشت ۴۰۰ تن منجر شد اکنون ارامش نسبی در مسجد الاقصی و اطراف ان حاکم شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  با این حال حمایت گروه‌های مختلف از مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد.
هزاران نفر از فلسطینیان از گروه‌های مختلف در نوار غزه، با برگزاری تجمع باشکوهی تاکید کردند، نوار غزه بسان بشکه باروت است که هر لحظه ممکن است در برابر دشمن منفجر شود.

احمد الطیبی، رئیس جنبش عربی تغییر در اراضی اشغالی فلسطین، گفت: شاهد یورش وحشیانه علیه نمازگزاران و خادمان مسجد بودیم، اقدامی که در سال‌های اخیر بی سابقه بود، مسجد الاقصی مکانی برای اقامه نماز مسلمانان است و آنان باید از این مکان مقدس و اطرافش خارج شوند.
حضور ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی در اطراف مسجد الاقصی و پشت در‌های بسته این مسجد، اشغالگران را وادار کرد از تصمیم خود عقب نشینی کنند و تمامی در‌های مسجد را برای اقامه نماز جمعه بگشایند، نمازگزاران نیز با سر دادن شعار علیه اشغالگری، پرچم فلسطین را در صحن مسجد الاقصی به اهتزاز در آوردند.
مصطفی البرغوثی دبیرکل ابتکار ملی فلسطین گفت: «آنچه رخ داد اراده فلسطینیان را نخواهد شکست، با وجود ضرب و شتم و اهانت به مردم، می‌بینیم که مردان، زنان و جوانان همچنان برای حمایت از مسجد الاقصی مصممند. مردم ورد زبانشان این است که حمایت از مسجد الاقصی حمایت از قدس و حمایت از قدس حمایت از فلسطین است
همزمان هزاران نفر از فلسطینیان از گروه‌های مختلف در نوار غزه در حمایت از مسجد الاقصی، تجمع باشکوهی برگزار کردند. حاضران در راهپیمایی تاکید کردند، نوار غزه بسان بشکه باروت است که هر لحظه ممکن است در برابر دشمن منفجر شود.
روحی مشتهی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در حاشیه این تجمع گفت: «ماموریت امروز ما این است که مردم فلسطین باید بیش از هر زمانی همدل باشند، قدس به معنی غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، فلسطینیان مقیم خارج از فلسطین و آزاداندیشان جهان است.
خالد البطش، مسئول ارتباطات ملی در جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیر گفت: «ادامه تنش آفرینی‌ها و تجاوزات، هرگز با سکوت مقاومت همراه نمی‌شود، مقاومت هرگونه تبعاتی را تحمل می‌کند
هانی ثوابته، از رهبران جبهه مردمی فلسطین، گفت: «پیام غزه به دشمن پیام شمشیر‌های از نیام در آمده است، اگر دشمن به این هشدار توجه نکند آنگاه بشکه باروتی را شاهد خواهد بود که در برابرش منفجر خواهد شد.
وقتی موضوع قدس در میان باشد همه می‌دانند چه رخ خواهد داد، امروز تپش قلب همه فلسطین، به مسجد الاقصی گره خورده و این مکان مقدس است که همه فلسطینیان را همدل کرده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 27 فروردین 1401 - 16:28:6