ادامه واکنش‌های گسترده به تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

شنبه 27 فروردین 1401 - 14:49:52
ادامه واکنش‌های گسترده به تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

تهران- الکوثر: هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها همچنان با واکنش منفی محافل اسلامی، عربی و بین المللی روبروست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) به صحن های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی حمله کردند که در اثر این یورش 160 فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن دهها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه ها و شخصیت های بین المللی روبه رو شد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در این خصوص گفت که اگر برخی رژیم های سازشکار عرب نبودند، اسرائیل قادر نبود هم اکنون روی پای خود بایستد.
وی افزود: فلسطینیان امروز در یک جبهه در مقابله با صهیونیست‌ها متحد شده‌اند. البخیتی اظهار داشت که موجی از وحشت به جامعه صهیونیست‌ها وارد شده است.
به گفته این مقام انصارالله، باید در چارچوب راهبردی و استفاده از این بیداری و جانفشانی های ملت فلسطین اقدام کرد.

دفتر سیاسی انصارالله 

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه تعدی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی و نقض مکرر حرمت و قداست مسجد الاقصی شریف را بشدت محکوم می‌کند. در این بیانیه خطاب به مردم فلسطین تصریح شده، مقابله قهرمانانه فلسطینی ها در مقابل قلدری رژیم صهیونیستی را می ستاییم.

عصائب اهل الحق عراق

قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز در بیانیه‌ای از تمام آزادگان جهان اسلام خواست با تجاوز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی مقابله کنند.
وی همچنین گفت: ما آمادگی کامل داریم تا هرآنچه که لازم است برای تضمین ادامه مقاومت فلسطین تا نابودی رژیم غاصب صهیونیست انجام دهیم.

جنبش نجبای عراق 

"اکرم الکعبی" دبیرکل جنبش نجباء عراق نیز در واکنش به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست گفت: بار دیگر حمایت همیشگی خود را با ملت داغدیده فلسطین در برابر صهیونیست‌ها و همه کشورهای سازشکار [عرب] اعلام می‌کنیم.

"نصر الشمری"  معاون دبیرکل جنبش نجباء نیز در این باره گفت: جنایت صهیونیست ها و این وحشی گری آنان بیانگر ورشکستگی رژیم صهیونیستی در برابر بیداری مردم فلسطین است.
وی تمام جنگ هایی که جنبش های مقاومت را نشانه گرفته، جنگ های پیش‌دستانه برای دفاع از رژیم اسرائیل دانست.
الشمری اضافه کرد: باید موضوع قدس دوباره بازتعریف شود تا این مساله به مساله محوری و کلیدی تمام ملت های ذیربط تبدیل شود.

اردن/ تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین و مسجد الاقصی 

شمار زیادی از مردم اردن در امان در حمایت از مسجد الاقصی و ملت فلسطین تظاهرات گسترده اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر، حزب جنبش اسلامی اردن نیز در بیانیه‌ای خواستار تظاهرات در حمایت از مسجد الاقصی پس از اقامه نماز تراویح امشب شد. این حزب در عین حال از موضع ضعیف دولت اردن در قبال جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه مقدسات فلسطین ابراز تاسف کرد.

مصر 

سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز ضمن محکوم کردن حمله اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی که به زخمی شدن صدها نفر انجامید، بر ضرورت تامین امنیت نمازگزاران و فراهم کردن زمینه عبادت آزادانه آنان در این مسجد تاکید کرد.

"احمد حافظ" ضمن محکومیت هرگونه خشونت علیه فلسطینیان، نسبت به عواقب و پیامدهای تجاوزات اشغالگران اسرائیلی بر ثبات و امنیت اراضی اشغالی و منطقه هشدار داد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

"نایف الحجرف" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم در بیانیه‌ای بر ضرورت احترام رژیم صهیونیستی به وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مقدسات آن و توقف تمامی اقدامات نامشروع این رژیم تاکید کرد.
الحجرف از جامعه بین‌الملل خواست تا به مسئولیت خود در زمینه حفظ امنیت و سلامت نمازگزاران فلسطینی و واداشتن رژیم صهیونیستی در عمل به تعهدات خود به عنوان یک رژیم اشغالگر طبق قوانین بین‌الملل عمل کند.

رییس پارلمان عربی 

 پارلمان عربی نیز تاکید کرد که حمله به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی موجب تحریک احساسات مسلمانان شده و نقض صریح حقوق بشر است.
"عادل عبدالرحمان العسومی" بر ضرورت توقف اقدامات تحریک‌آمیز و تجاوزات اشغالگران اسرائیلی در مسجد الاقصی به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید کرد
وی ضمن هشدار نسبت به تجاوزات خطرناک اشغالگران، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جامعه جهانی تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده است.

قطر

مشاور وزیر خارجه قطر نیز تاکید کرد که کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر، اکنون حرفی از تحریم رژیم صهیونیستی یا پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین نمی‌زنند.

روسیه 
وزارت خارجه روسیه نیز روز جمعه از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انتقاد کرد و گفت: تل آویو غزه را به "زندانی زیر آسمان باز" تبدیل کرده است.
روسیه اعلام کرد که نوار غزه اساساً به یک «زندان روباز» تبدیل شده است که دو میلیون نفر ساکن آن برای تقریباً ۱۴ سال در شرایط محاصره دریایی، هوایی و زمینی اسراییل (رژیم صهیونیستی) برای زنده ماندن تلاش می کنند.

ناظر حقوق بشر اروپا و مدیترانه
این نهاد حقوقی نیز اعلام کرد که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته به دنبال چراغ سبز مقامات سیاسی اسرائیل، کشتار و سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری و شرق بیت المقدس را تشدید کرده اند.

پاکستان 
وزارت امور خارجه پاکستان و ترکیه با صدور بیانیه‌ای یورش نظامیان رژیم صهونیستی به مسجد الاقصی و کشتار و مجروح کردن تعداد زیادی از فلسطینیان را محکوم کرده و خواستار واکنش جامعه جهانی و نهادهای بین المللی به این رفتار ضدانسانی صهیونیست ها شد.

عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان 
عمران خان جمعه شب در حساب کاربری رسمی خود در توییتر حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد.
وی نوشت: مسجدالاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان به شمار می‌رود و عالم اسلام امروز نسبت به یورش نیروهای اشغالگر اسرائیل به قدس شریف غمناک هستند.

شورای علمای پاکستان
این نهاد دینی هم ضمن محکوم کردن حمله به نمازگزاران فلسطینی، تاکید کرد که جنایات خطرناک اشغالگران اسرائیلی تنها به تنش و درگیری بیشتر و جریحه‌دار شدن احساسات امت اسلامی و عربی منجر خواهد شد.

شورای مذکور جنایات اشغالگران اسرائیلی در قدس و مسجد الاقصی را نگران کننده و نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

طالبان

طالبان هم ضمن محکوم کردن حمله نظامیان صهیونیستی به غیرنظامیان در مسجدالاقصی از کشورهای اسلامی و جامعه بین‌الملل خواست اقداماتی عملی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و بازپس‌گیری حقوق انسانی فلسطینیان انجام دهند.

هماهنگ کننده صلح سازمان ملل متحد 

 "تور وینسلند" هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه هم خواستار توقف فوری تنش و اقدامات تحریک‌آمیز در اماکن مقدس قدس شد.

وینسلند بالاگرفتن تنش در مسجد الاقصی را نگران کننده خواند و از رهبران سیاسی و دینی خواست به آرام‌سازی اوضاع در قدس کمک کنند.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا هم خواستار احترام به وضعیت حاکم بر مقدسات فلسطین شد و نسبت به تشدید تنش و درگیری‌ها در کرانه باختری و قدس و حملات (صهیونیست ها) علیه مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد.

 آمریکا 

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به عنوان حامی اصلی صهیونیست ها در واکنشی خنثی، بدون آنکه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و کشتار فلسطینیان را محکوم کند، صرفا به دعوت از طرفین درگیری به خودداری از تشدید تنش بسنده کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 27 فروردین 1401 - 14:36:29